martes, 14 de julio de 2020

ACTIVITY N° 46: THE SENSES



Hello, kids!
How are you today? We hope you are feeling well!
Let's write down the date:

TODAY IS TUESDAY, JULY 14TH   
IT IS CLOUDY
WE ARE IN WINTER






____________________________________________________________



Today we are going to learn about THE SENSES

BEFORE YOU WATCH: Can you mention the 5 senses?





ACTIVITY 1: Watch the video. Name the different senses mentioned in it.

1. _________

2. _________

3. _________

4. _________

5. _________


ACTIVITY 2: Read the sentences and match with the part of the body.


THE EARS       THE EYES         THE SKIN      THE NOSE        THE TONGUE             


A.   It helps you smell different things, for instance something delicious like a mug of hot chocolate.  _________
B.   They help you hear, for example a car blowing its horn. ___________
C.   It helps you taste different kinds of food, like chilli pepper or pizza. ________
D.   It helps you touch and feel things. ________
E.   They help you see things. ___________


ACTIVITY 3: Look at the following ADJECTIVES taken from the video:






·         Match the following words to the pictures:


WOOD         LETTUCE          CLAY   

 LEMON              GARBAGE           

CHILLI PEPPERS           CHOCOLATE CAKE                HOT CHOCOLATE



ACTIVITY 4: Now it’s your turn! Write some examples.

Think about something…

1. Stinky
2. Delicious
3. Spicy
4. Sour
5. Sweet
6. Bitter

   
OPTIONAL ACTIVITY: Let’s make popcorn!



We use our 5 senses when we make popcorn. We look at the kernels and hear the popper blow hot air on them. Then, we hear them start to pop!
We can smell the delicious aroma!
Then we use our sense of touch to fill up a bag or bowl of popcorn so that we can taste it.
Fun, fun, fun!



Let's share happy moments virtually. Choose someone to share a picture of you making/eating popcorn! It may be a friend, a member of your family or your teacher!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estimadas familias:

Esperamos que se encuentren muy bien. En el día de hoy, estaremos trabajando con los 5 sentidos: el gusto, el olfato, la vista, el tacto y el oído. Como actividad disparadora les proponemos que miren un video corto sobre el tema.

En la primera actividad, los alumnos deberán nombrar los sentidos mencionados en el video.

En la segunda actividad, deberán leer las oraciones y citar la parte del cuerpo que corresponda.

En la tercera actividad, deberán prestar atención a los adjetivos extraídos del video y las imágenes que representan. Podrán unir las imágenes con los objetos que aparecen en el cuadro.

Por último, podrán dar ejemplos de cosas que son: stinky (apestoso/a), delicious (delicioso/a), spicy (picante), sour (agrio), sweet (dulce), bitter (amargo), smooth (liso) y rough (rugoso).   

Como actividad opcional, les proponemos activar todos los sentidos… ¡preparando pochoclos! Podrán compartir con un amigo, un miembro de la familia o con su maestra una foto haciendo/comiendo los pochoclos. 

¡Esperamos que disfruten mucho esta última semana antes de las vacaciones de invierno!
Cariños.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






That’s all for today!
See you later :)

Miss Mica and Miss Yani


No hay comentarios:

Publicar un comentario