Hello, kids!
How are you today? We hope you are feeling well!
Let's write down the date:
TODAY IS TUESDAY,
JULY 14TH
IT IS CLOUDY
WE ARE IN WINTER
Find below the link to the presentation we worked on yesterday:
https://docs.google.com/presentation/d/1JVFagd7pkMque6a8EoZWHgSfEzdmg5Y0a1PFHseudzY/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1JVFagd7pkMque6a8EoZWHgSfEzdmg5Y0a1PFHseudzY/edit?usp=sharing
____________________________________________________________
Today we are going to learn about THE
SENSES
BEFORE
YOU WATCH: Can
you mention the 5 senses?
ACTIVITY 1: Watch the video. Name the different
senses mentioned in it.
1. _________
2. _________
3. _________
4. _________
5. _________
ACTIVITY 2:
Read the sentences and match with the part of the body.
THE EARS THE
EYES THE SKIN THE NOSE THE TONGUE
|
A. It helps you smell different
things, for instance something delicious like a mug of hot chocolate. _________
B. They help you hear, for
example a car blowing its horn. ___________
C. It helps you taste different
kinds of food, like chilli pepper or pizza. ________
D. It helps you touch and feel
things. ________
E. They help you see things.
___________
ACTIVITY 3: Look at the following ADJECTIVES
taken from the video:
·
Match the following words to
the pictures:
WOOD
LETTUCE CLAY
LEMON GARBAGE
CHILLI
PEPPERS CHOCOLATE CAKE HOT CHOCOLATE
|
ACTIVITY 4: Now it’s your turn! Write some
examples.
Think about something…
1. Stinky
2. Delicious
3. Spicy
4. Sour
5. Sweet
6. Bitter
OPTIONAL ACTIVITY: Let’s make popcorn!
We use our 5 senses when we make popcorn. We look at the
kernels and hear the popper blow hot air on them. Then, we hear
them start to pop!
We can smell the delicious aroma!
Then we use our sense of touch to fill up a bag or bowl of
popcorn so that we can taste it.
Fun, fun, fun!
|
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Estimadas familias:
Esperamos que se encuentren muy bien. En el día de
hoy, estaremos trabajando con los 5 sentidos: el gusto, el olfato, la vista, el
tacto y el oído. Como actividad disparadora les proponemos que miren un video
corto sobre el tema.
En la primera actividad, los alumnos deberán nombrar
los sentidos mencionados en el video.
En la segunda actividad, deberán leer las oraciones y
citar la parte del cuerpo que corresponda.
En la tercera actividad, deberán prestar atención a
los adjetivos extraídos del video y las imágenes que representan. Podrán unir
las imágenes con los objetos que aparecen en el cuadro.
Por último, podrán dar ejemplos de cosas que son: stinky
(apestoso/a), delicious (delicioso/a), spicy (picante), sour (agrio), sweet (dulce),
bitter (amargo), smooth (liso) y rough (rugoso).
Como actividad
opcional, les proponemos activar todos los sentidos… ¡preparando pochoclos! Podrán compartir con un amigo, un miembro de la familia o con su maestra una foto haciendo/comiendo los pochoclos.
¡Esperamos que disfruten mucho esta última semana
antes de las vacaciones de invierno!
Cariños.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
That’s
all for today!
See
you later :)
Miss
Mica and Miss Yani
No hay comentarios:
Publicar un comentario