martes, 7 de julio de 2020

ACTIVITY N°43: THE ELEPHANT'S TRUNK

Hello kids!👋👋
How are you today? We hope you are great!
Let's write down the date:

Today is Tuesday, July 7th
It is cloudy
We are in winter


Let's learn some more about elephants!!


Look at this vocabulary. You will hear it when you watch the video.


(HUMAN) LUNGS 
(HUMAN) STOMACH
TRUNK
ELEPHANT’S  MOUTH
MUSCLES (in the trunk of the elephant)
GRASP (verb)


Watch this video about the elephant's trunk



ACTIVITY 1

Answer the following questions:


1. Can elephants cross rivers? 

2. Do elephants live alone?

3. Elephants can do many things with their trunks. Mention three of these things.

4. What do you like about elephants?

ACTIVITY 2

Complete the following text with the words from the box:


GRASP - MOUTH - TRUNK - TWO - LUNGS - MUSCLES


The trunk of the elephant goes directly to the _____________, not to the stomach. Elephants fill their _____________ with water and transfer that water to the _____________ to swallow.
An elephant's trunk has more than 40.000 _____________. 
There are _____________ finger-like points at the end of the elephant's trunk. Elephants use them to _____________ objects smaller than a pin, like fruit.

ACTIVITY 3


What's your favourite use of the elephant's trunk? Make a drawing of an elephant using its trunk to do it.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que estén muy bien.

En el día de hoy les compartimos actividades relacionadas con la trompa de los elefantes. 
Comenzamos por presentarles vocabulario que aparecerá en el video:

LUNGS: Pulmones (utilizamos una imagen del  orgáno humano para que sea más sencillo de identificar)
STOMACH: Estómago (utilizamos una imagen del  orgáno humano para que sea más sencillo de identificar)
TRUNK: Trompa del elefante
ELEPHANT'S MOUTH: Boca del elefante
MUSCLES: Músculos (utilizamos una imagen de los músculos que forman parte de la trompa del elefante)
GRASP (verb): agarrar.

Seguidamente les compartimos un video con información sobre la trompa de los elefantes y sus múltiples funciones.

Actividad 1: Luego de ver el video, los chicos y chicas deben responder las preguntas. La pregunta número 4 es de opinión personal.

Actividad 2: Deben completar el texto con las palabras de la caja. Pueden volver a ver el video, ya que allí se encuentra la información necesaria para completar esta consigna.

Actividad 3: Les preguntamos cuál de todas las funciones que tiene la trompa del elefante es su favorita y les pedimos que realicen un dibujo al respecto.

¡Esperamos que disfruten las actividades de hoy!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

That's all for today!
See you in some minutes!
Miss Yani and Miss Mica



No hay comentarios:

Publicar un comentario