lunes, 19 de octubre de 2020

ACTIVITY N° 79: SUPERLATIVE ADJECTIVES

Good afternoon, children!
How are you? We hope you had a beautiful weekend😊💞
Let's write down the date:

Today is Monday, October 19th
It is cloudy
We are in spring🌷

Here you can see the presentation we worked on last Wednesday:


-----------------------------------------------

SUPERLATIVE ADJECTIVES


Today we are going to work with superlative adjectives. 
Let's revise!


We use superlative adjectives when we want to express that one person, thing or animal is at the extreme degree of a quality, this means it stands out among the rest of its group. 


Look at the grammar chart to revise how we form superlative adjectives:


ACTIVITY 1: Complete the following chart writing the adjectives in the box in the correct column. Write them in their superlative form



AMAZING - BRAVE - COOL - CUTE - FAMOUS - FUNNY - 

INTERESTING - PRETTY - TALENTED - WONDERFUL




-est/ -iest

the most...

the coolest

the most famous










ACTIVITY 2: Read and write. Complete the paragraph with the adjectives in brackets in their superlatie form.



Penguins are my favourite birds! I think they are the friendliest (friendly) birds in the world. There are abaout 18 species of penguin.  ____________________ (famous) species are the Emperor, the Rockhopper and the Adelie.
The Emperor penguin is ____________________ (big) of all. Many people think that Emperor penguins are ____________________ (handsome), too.
Adelie penguins are ____________________ (strong) swimmers. They're ____________________ (talented), too. They can go downhill on their stomachs!
But my favourite is the Rockhopper. It's one of ____________________ (small) penguins. It's got funny hair. It's ____________________ (pretty)! These three penguins were all in the film Happy Feet. Have you seen it? Happy Feet is ____________________ (popular) film ever about penguins. I think it's ____________________ (funny) film, too!

ACTIVITY 3: Write what each penguin is thinking! Take ideas from the text (activity 2)


  1.  The Emperor: 'Everyone loves me. I'm the biggest! And I'm ____________!'
  2. The Adelie: ' _______________________________________________'
  3. The Rockhopper: ' _______________________________________________________'
---------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:

¡Buenas tardes familias! Esperamos que estén teniendo un lindo comienzo de semana y que hayan pasado un hermoso fin de semana.
En el día de hoy estaremos trabajando con adjetivos superlativos. Para ello, comenzamos por realizar un breve repaso en cuanto al uso y la formación de estos adjetivos. 

Luego, en la actividad 1, los chicos y las chicas deben completar el cuadro con los adjetivos que se encuentran en la cajita, ubicándolos en la columna correspondiente dependiendo de su forma superlativa: si son de una sílaba o de dos sílabas terminados en -y, deben ir en la primera columna, con la correspondiente terminación -est o -iest. Sin embargo, si son de dos o más sílabas deben ir en la segunda columna. El cuadro debe quedar completo con todos los adjetivos en sus respectivas formas superlativas, tal y como se ve en el ejemplo.

En la actividad 2 deben completar el texto sobre los pingüinos con los adjetivos que se encuentran entre paréntesis en sus formas superlativas. El primer espacio ya fue completado a modo de ejemplo.

Finalmente, en la actividad 3 deben escribir lo que cada especie de pingüinos está pensando. Deben tomar ideas del texto previo. El primer pensamiento está escrito a modo de ejemplo.

¡Eso es todo por hoy!
Cariños,

Miss Yani y Miss Mica
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you in class😊
Miss Yani and Miss Mica

No hay comentarios:

Publicar un comentario