How are you? We hope you had a beautiful weekend😊💞
Let's write down the date:
Today is Monday, October 19th
It is cloudy
We are in spring🌷
Here you can see the presentation we worked on last Wednesday:
https://docs.google.com/presentation/d/10qGfX5-lJXLFOp60_z-vH3896rJRo3r6qgjuZYibitQ/edit?usp=sharing
-----------------------------------------------
SUPERLATIVE ADJECTIVES
Today we are going to work with superlative adjectives.
Let's revise!
Look at the grammar chart to revise how we form superlative adjectives:
ACTIVITY 1: Complete the following chart writing the adjectives in the box in the correct column. Write them in their superlative form
ACTIVITY 2: Read and write. Complete the paragraph with the adjectives in brackets in their superlatie form.
Penguins are my favourite birds! I think they are the friendliest (friendly) birds in the world. There are abaout 18 species of penguin. ____________________ (famous) species are the Emperor, the Rockhopper and the Adelie.
The Emperor penguin is ____________________ (big) of all. Many people think that Emperor penguins are ____________________ (handsome), too.
Adelie penguins are ____________________ (strong) swimmers. They're ____________________ (talented), too. They can go downhill on their stomachs!
But my favourite is the Rockhopper. It's one of ____________________ (small) penguins. It's got funny hair. It's ____________________ (pretty)! These three penguins were all in the film Happy Feet. Have you seen it? Happy Feet is ____________________ (popular) film ever about penguins. I think it's ____________________ (funny) film, too!
ACTIVITY 3: Write what each penguin is thinking! Take ideas from the text (activity 2)
- The Emperor: 'Everyone loves me. I'm the biggest! And I'm ____________!'
- The Adelie: ' _______________________________________________'
- The Rockhopper: ' _______________________________________________________'
---------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que estén teniendo un lindo comienzo de semana y que hayan pasado un hermoso fin de semana.
En el día de hoy estaremos trabajando con adjetivos superlativos. Para ello, comenzamos por realizar un breve repaso en cuanto al uso y la formación de estos adjetivos.
Luego, en la actividad 1, los chicos y las chicas deben completar el cuadro con los adjetivos que se encuentran en la cajita, ubicándolos en la columna correspondiente dependiendo de su forma superlativa: si son de una sílaba o de dos sílabas terminados en -y, deben ir en la primera columna, con la correspondiente terminación -est o -iest. Sin embargo, si son de dos o más sílabas deben ir en la segunda columna. El cuadro debe quedar completo con todos los adjetivos en sus respectivas formas superlativas, tal y como se ve en el ejemplo.
En la actividad 2 deben completar el texto sobre los pingüinos con los adjetivos que se encuentran entre paréntesis en sus formas superlativas. El primer espacio ya fue completado a modo de ejemplo.
Finalmente, en la actividad 3 deben escribir lo que cada especie de pingüinos está pensando. Deben tomar ideas del texto previo. El primer pensamiento está escrito a modo de ejemplo.
¡Eso es todo por hoy!
Cariños,
Miss Yani y Miss Mica
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you in class😊
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario