martes, 27 de octubre de 2020

ACTIVITY N° 83: WATER CHANGES THE LAND

 Hello kids!

We hope you're having a nice day.

Let's write down the date:

Today is Tuesday, October 27th

It is sunny

We are in spring


Here's the presentation we worked on yesterday:
https://docs.google.com/presentation/d/1KSOxqzZUQMCPGIMHdkpXAsSvl0dMGrkmJu55W6-AxzI/edit?usp=sharing

---------------------------------------------------------------------

WATER CHANGES THE LAND

Do you remember last week we talked about weathering, erosion and deposition?

Well, today we are going to see how one of the elements that are part of those processes works - we are going to talk about WATER.


ACTIVITY 1: Look at these pictures of landforms and read their names. 

CLIFF



BEACH


VALLEY

SEA STACKS

FJORD

LAKE


ACTIVITY 2: Watch the video to see how water changes the land. Then, complete the True or False? activity. Correct the false sentences.


1. Landforms never change.
2. Water changes the land through erosion.
3. Water can't break down rock and dirt.
4. Only liquid water can cause erosion.

ACTIVITY 3: Complete the texts with words from the box. Careful! There are two extra words.


WHAT - ROCKS - WHO - OCEAN - MADE OF - CLIFFS - EROSION - RIVERS - WAVES - HOW


1. The ___________ is a powerful cause of erosion. ___________ beat upon the shoreline breaking up ___________ along the coast. Sometimes this forms ___________.

2. The way the ocean erodes the shore depends on ___________ the water moves and ___________ kind of rock the shore is ___________. 

3. ___________ can make big changes in the land, too.


-----------------------------------------------------------------------

Traducción de las actividades:

¡Buenas tardes!
Esperamos que se encuentren muy bien.

En el día de hoy veremos cómo el agua puede provocar cambios en los paisajes naturales.

ACTIVIDAD 1: Deben observar las imágenes de diferentes accidentes geográficos y leer sus nombres. Se sugiere hacerlo con atención ya que estas palabras aparecerán en el video de la actividad 2.

ACTIVIDAD 2: Deben ver el video y luego realizar la actividad de ¿Verdadero o falso? que se encuentra debajo. Por favor, realizar la corrección de las oraciones falsas, es decir, justificar por qué son falsas proporcionando la información correcta.

ACTIVIDAD 3: Deben completar las oraciones sacadas del video con las palabras correspondientes ubicadas en la cajita. ¡Cuidado! Hay dos palabras extra que no deben usar.

Eso es todo por hoy, les deseamos una linda jornada.

Miss Yani y Miss Mica
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

That's all for today!
See you in class!
Miss Yani and Miss Mica




No hay comentarios:

Publicar un comentario