lunes, 4 de mayo de 2020

ACTIVITY 17: Diary entry + riddle

Hello kids!
We hope you are very well today! :)


Let’s write down the date:
Today is Monday, May 4th
It is sunny
We are in autumn
Today we are going to work with our Student’s Book (Our World 4)

Let’s go to page 16. Read the diary entry and underline the words that describe feelings (exercise 17)




Now create a riddle about a friend. BE CAREFUL: you can’t use their name! Instead,
you have to describe them physically. For example:


“I went to the cinema with a girl with long blonde hair and green eyes” Who was it?


Be ready to share your riddles with your group at our Meet lesson tomorrow! Let’s see if your friends can guess who you’re talking about!


OPTIONAL ACTIVITY:


Put these sentences together to create another diary entry


  1. It’s nice to make new friends, but I’m sometimes a bit shy at first.
  2. All the kids in 4th form are friendly and nice! I love my school.
  3. Today was my first day in my new class.
  4. I met some new boys and girls, who were not in our school last year.
  5. I go to a big school, and this year I go to 4th form.
  6. A girl with long black hair asked my name and then we played together at break time. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Traducción de las actividades al español:

En el día de hoy trabajaremos con el libro de clase Our World 4.
En la primera actividad les pedimos a los chicos que abran sus libros
en la página 16,  lean la entrada de diario y encuentren y subrayen en ella
palabras que expresen emociones. 

En la segunda actividad del día de hoy, deben inventar una adivinanza sobre
algún compañero/a de su grado; pero no deben usar su nombre, sólo deben
describirlo/a físicamente. Es necesario que tengan la adivinanza preparada para
la clase por Meet de mañana, ya que las compartiremos al comienzo de la misma. 
Les dejamos un ejemplo de adivinanza:
“Fui al cine con una chica de pelo largo y rubio, que tiene ojos verdes.” ¿Quién es? 

Como actividad opcional, pueden reordenar las oraciones de la a a la f para armar una diary entry (como la que aparece
en la página 16 del libro Our World 4). 

That's all for today! See you in our Meet lessons!!

Miss Yani and Miss Mica



No hay comentarios:

Publicar un comentario