lunes, 11 de mayo de 2020

ACTIVITY N° 20: PRESENT SIMPLE AND FRESH FOOD





Hello, kids!
We hope you are very well today! :)

Let’s write down the date:
Today is Monday, May 11th
It is cloudy
We are in autumn


Today we are going to keep on talking about

 FRESH FOOD



We’ve talked about gardens and growing food. I like working in the garden. I like planting seeds.  I like taking care of plants. And I like weeding. When you have a garden, you’ve got to weed a lot!


Pay attention to the underlined verbs. Are they in the Present Simple tense?


Let’s revise THE RULES OF THE PRESENT SIMPLE:




Remember: When we talk about HE, SHE AND IT we ADD –S to the verb.


·         Watch this video and check the abovementioned rules:






·         Now, complete the following sentences using the Present Simple tense. Remember to add –s when necessary.


1. I ____________  (work) in the garden.

2. My grandmother ____________ (like) working in the garden.

3. My father __________ (love) watering the vegetables.

4. My friends _________ (grow) their own vegetables.

5.  I __________ (not like) buying vegetables.

6. My mother ___________ (not enjoy) going to the supermarket.  

·         IT’S TIME TO SING!

Open your book at page 24. Listen, read and sing!

Play the song and underline the vegetables you can hear (example: pumpkin, lettuce, chillies, etc.).





Underline any new word or phrase you would like to know more about.


·     Listen to the song again and circle the correct answer:


-What are three things she has to do in the garden?  


WATER
EAT
DRINK
DIG
SLEEP
WEED
RUN
DRAW

OPTIONAL ACTIVITY:
·        
     Choose 5 vegetables from the song. Draw and colour them. Include them in your binders.




Estimadas familias: En el día de hoy continuaremos trabajando con el vocabulario relacionado con el tema de la unidad (Fresh food) y además realizaremos un repaso de las reglas del Presente Simple.

Los alumnos deberán leer el párrafo introductorio y contestar si los verbos subrayados están en Presente Simple. Luego, repasarán las reglas para formar este tiempo verbal. Deberán recordar que HE, SHE y IT agregan “s”.

Deberán mirar un video con ejemplos ilustrativos de dicho tiempo verbal y completar las oraciones que aparecen a continuación.

Seguidamente, podrán escuchar la canción de la página 24 del libro Our World 4 llamada “Something’s growing”. Después de escucharla, deberán elegir la respuesta correcta a la siguiente pregunta: ¿Qué tres acciones tiene que hacer la persona en el jardín?

Como actividad opcional, los alumnos podrán elegir 5 vegetales mencionados en la canción, dibujarlos y pintarlos.


¡Esperamos que disfruten mucho estas actividades!


That’s all for today!

See you in some minutes :)

Miss Mica and Miss Yani






1 comentario: