Hello, kids!
We hope you are very well today! :)
Let’s write down the date:
Today is Monday, May 11th
It is cloudy
We are in autumn
Today we are going to keep on talking about
FRESH FOOD
We’ve
talked about gardens and growing food. I like
working in the garden. I like
planting seeds. I like taking care of plants. And I like weeding. When you have
a garden, you’ve got to weed a
lot!
Pay attention to the underlined verbs. Are they in the Present Simple tense?
Let’s revise THE RULES OF THE PRESENT SIMPLE:
Remember: When we talk about HE, SHE AND IT we
ADD –S to the verb.
·
Watch this video and check
the abovementioned rules:
·
Now, complete the following sentences
using the Present Simple tense. Remember to add –s when necessary.
1. I ____________ (work) in the garden.
2. My grandmother ____________ (like) working
in the garden.
3. My father __________ (love) watering the
vegetables.
4. My friends _________ (grow) their own
vegetables.
5. I
__________ (not like) buying vegetables.
6. My mother ___________ (not enjoy) going to
the supermarket.
· IT’S TIME TO SING!
Open your book at page 24. Listen, read and
sing!
Play the song and underline the
vegetables you can hear (example: pumpkin, lettuce, chillies, etc.).
Underline any new word or phrase you would
like to know more about.
· Listen to the song again and
circle the correct answer:
-What
are three things she has to do in the garden?
WATER
|
EAT
|
DRINK
|
DIG
|
SLEEP
|
WEED
|
RUN
|
DRAW
|
OPTIONAL
ACTIVITY:
·
Choose 5 vegetables from the
song. Draw and colour them. Include them in your binders.
Estimadas familias: En el día de hoy continuaremos
trabajando con el vocabulario relacionado con el tema de la unidad (Fresh food)
y además realizaremos un repaso de las reglas del Presente Simple.
Los alumnos deberán leer el párrafo introductorio y
contestar si los verbos subrayados están en Presente Simple. Luego, repasarán
las reglas para formar este tiempo verbal. Deberán recordar que HE, SHE y IT
agregan “s”.
Deberán mirar un video con ejemplos ilustrativos de
dicho tiempo verbal y completar las oraciones que aparecen a continuación.
Seguidamente, podrán escuchar la canción de la página
24 del libro Our World 4 llamada “Something’s growing”. Después de escucharla,
deberán elegir la respuesta correcta a la siguiente pregunta: ¿Qué tres acciones
tiene que hacer la persona en el jardín?
Como actividad opcional, los alumnos podrán elegir 5
vegetales mencionados en la canción, dibujarlos y pintarlos.
¡Esperamos que disfruten mucho estas actividades!
That’s all for today!
See you in some minutes :)
Miss Mica and Miss Yani
NO NOS LLEGA EL LINK PARA LA CLASE VIRTUAL
ResponderEliminar