Hello kids!
How are you today? We hope you are awesome!
Let’s write down the date:
Today is Wednesday, May 20th
It is sunny
We are in autumn
Science presentation from yesterday's class
You can see the presentation we used in our Meet lessons yesterday by clicking on this link:
https://docs.google.com/presentation/d/1PO8H6m4R4yciI9_zf-OGdJN2WtzXoCZiR4MDfy8mbqc/edit?usp=sharing
MOVERS presentation from TODAY'S class
https://docs.google.com/presentation/d/10Oesev5mgleJnAExO_kgfvVfS7_KqdLZ0ENZfnU_FyE/edit?usp=sharing
You will find the link to the memory game in the last slide 😄😄
TRAINING: MOVERS EXAM
TEST 2 from the book
Reading & Writing - PART 1
Today we are going to work with TEST 2 from the Movers book. Go to pages 38 and 39, where you’ll find PART 1 of the Reading and Writing section of the test.
Look at the pictures on page 38 and use them to match the definitions on page 39. Be careful! You do not need to use all the words. There is one example.
Reading & Writing - PART 2
Now, on pages 40 and 41, you will find PART 2. Look at the picture. It shows a girl and a teacher talking. Below the picture we can see the dialogue between these people called Jane and May. You have to read Jane's questions carefully and choose May's answer from the three options given after each question.
[TIP 👀: Pay attention to the questions! If a question starts with a Wh- word, you need to provide information. If it is a Yes/no question, pay attention to the auxiliary with which it starts (for example, if the question starts with the auxiliary “do”, the answer has to end with the same auxiliary.)]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades al español:
En el día de hoy trabajaremos con el libro A1 Movers Practice Tests Plus.
En la PARTE 1 del Test 2 (páginas 38 y 39), los chicos podrán ver ocho imágenes con sus respectivos nombres en inglés y luego - en la página 39 - cinco definiciones. Deben identificar qué objetos son descritos por esas definiciones y poner el nombre en la línea que figura al lado de la definición. Deben estar atentos ya que no necesitan utilizar todas las imágenes.
PARTE 1 del Test 2 (páginas 40 y 41), los chicos encontrarán un diálogo en el cual podrán ver las preguntas realizadas por la maestra y tres opciones de respuesta de la niña. Deben elegir la respuesta correcta para cada pregunta. [CLAVE: Presten mucha atención a cada pregunta. Si la pregunta comienza con una palabra interrogativa ("wh- word", como pueden ser "what", "where", "why", etc.) la respuesta debe ser informativa. Si la pregunta requiere una respuesta de "sí" o "no", deben prestar atención al auxiliar que encabeza dicha pregunta. Si el auxiliar con el que la pregunta comienza es "do", la respuesta deberá contener el mismo auxiliar al final. Por ejemplo:
A:- Do you like pizza?
B:- Yes, I do / No, I don't
¡Eso es todo por hoy!
Miss Yani and Miss Mica
Hola Mica me gusto mucho la actividad. Saludos, Besos y Gracias.
ResponderEliminarMuchas gracias Emi :D
Eliminar