Hi kids! How are you today? We hope you are fine and safe at home!
Let’s write down today’s date in our binders!
Today is Wednesday, April 1st
It is _______________ and we are in autumn.
Today we are going to compare things and people. Do you know how to do that?
Let’s find it out!
- First, let’s talk about ADJECTIVES. ADJECTIVES are the words we use to describe people or things. Look at the following pictures and choose one word from the box to write below them.
Now listen to this song taken from your student’s book and sing along! (Student’s Book page 8)
Song:
I’m taller than you.
He’s taller than me.
We’re all different.
Yes, we’re different.
And I like being me!
My dad is shorter than your dad.
Your brother’s taller than mine.
My sister is older than yours.
Your sister’s younger than mine.
Chorus
My horse is bigger than that one.
Than horse is smaller than mine.
My horse is funnier than that horse.
It’s happy all the time.
Chorus
- Listen to the song again. Find and underline comparative adjectives.
- What difference can you notice between the adjectives in the song and the ones in the first activity? Is the spelling the same?
The adjectives in the song are written differently because they are comparing two people or things. For example in the sentence “My dad is shorter than your dad” we are comparing how short my dad and your dad are.
Watch this video to learn how spelling changes when we write comparative adjectives:
Watch this video to learn how spelling changes when we write comparative adjectives:
- Now it’s your turn to make comparisons! You can share a picture or a drawing of two people or things that you are comparing.
Here’s an example:
My cat is smaller than my mother’s dog.
Bye for now! See you soon! 😀
Traducción al español de las actividades:
En el día de hoy trabajaremos con adjetivos comparativos, para lo cual decidimos empezar por revisar los significados de algunos adjetivos. En el ejercicio 1 tienen una cajita con varios adjetivos, los cuales deben reescribir debajo de la imagen correspondiente.
En el ejercicio 2 los chicos deben escuchar la canción por segunda vez con el objetivo de encontrar y subrayar los adjetivos comparativos que aparecen en ella.
En el ejercicio 3 se les pide que reflexionen sobre las diferencias entre los adjetivos que aparecen en la actividad 1 y los de la canción. ¿Se escriben exactamente igual? ¿Notan algún cambio con respecto a cómo se escriben?
Por último, en el ejercicio 4, deben hacer ellos mismos una comparación. Pueden comparar dos personas, dos cosas o dos animales (como en mi ejemplo) La idea es que nos manden una foto o un dibujo de lo que compararon junto con la oración comparativa.
Nota: Si alguien desea acceder a un documento de google drive para realizar allí las actividades pueden enviarnos un mail y con gusto les compartimos el archivo así se agiliza la realización y corrección de las actividades
Recuerden mandarnos las actividades a nuestras casillas de mail:
4to A: yanina.camilletti@colegiologosofico.edu.ar
4to B: micaela.martin@colegiologosofico.edu.ar
No hay comentarios:
Publicar un comentario