miércoles, 15 de abril de 2020

ACTIVITY N°10 - SCIENCE: SOUND

Good afternoon, everyone!
We hope you are great today!😃


Today we are going to work with our Science book. We are going to talk about SOUND and

VIBRATIONS. 

Let’s start by writing down the date on your ring binders.
Wednesday, April 15th
Today is sunny and cold.
We are in autumn.  



SCIENCE

Energy is all around us. We see it in light and feel it in heat, but what is it we hear? The answer is sound! Music, the mosquito buzzing in your ear, and the crack of the baseball bat are all examples of energy we can hear: SOUND.
What Is That Sound?
Have you ever stopped to listen to the thrum of the cicadas or the whoosh of a sudden summer downpour? Have you ever lain and listened to the gentle hum of your fan or even the beating of your own heart? If so, you have been listening to sound. Sound is energy that we can hear. It is a type of kinetic energy that moves through the air and other matter in the form of sound waves.
Good Vibrations
While sound waves are different than the waves you might see in the ocean, they move much the same way: through matter. Sound waves are made by vibration, or the fast, back and forth movement of something. That means that all sound is vibration. If you can hear it, it's vibrating. Your heart? Vibrating. Click of the mouse? Vibration.

Now think about these questions 🤔:

Can we see sound? Or only hear it?

Let's watch this video to check your answers! Are the answers the same as your predictions? 




True or False? Correct the false sentences so they become true.

1)  Vibrations are form of energy.

2) Vibrations are the quick back and forth movements of matter.

3) The vibrations of matter don’t produce sound.

4)We can’t see sound. 

OPTIONAL ACTIVITIES: 
  • Read pages 12 and 13 from the book Exploring Science.

  • EXPERIIMENT on page 15:
    • You will need: a cup, a plastic wrap, a rubber band, salt and a paper towel tube.
    • STEP 1: Cover the cup with the plastic wrap and secure it with the rubber band. [Cubrir el vaso con el separador plástico y asegurarlo con la bandita elástica.]
    • STEP 2: Place the salt on the centre of the plastic wrap. [Poner la sal en el centro del separador plástico.]
    • STEP 3: Hold the paper towel tube so that it is directed at the salt but not touching it. [Sostener el tubo de rollo de cocina en dirección a la sal, pero sin tocarla]
    • PREDICTION TIME! What do you think will happen when you speak into the tube? 🤔 [¡Momento de hacer predicciones! ¿Qué piensan que va a pasar cuando hablen a través del tubo?]
    • STEP 4: Speak into the tube softly. What happens to the salt grains? [Hablen a través del tubo despacito. ¿Qué pasó con los granos de sal?]
    • STEP 5: Now speak into the tube loudly. What happens to the salt grains now? [Hablen a través del tubo fuerte. ¿Qué pasó con los granos de sal esta vez?]

If you choose to do the experiment, please send your teacher a picture or video!


Traducción de las actividades:
El día de hoy trabajaremos con los temas del libro de Ciencias. En la primera parte, introducimos el tema SONIDO, explicando que es un tipo de energía. Así como hay energía que podemos ver en la luz y sentir en el calor, está la energía que podemos oír, que es el sonido.
Les contamos también que este tipo de energía cinética se mueve a través del aire y de la materia en forma de ondas sonoras. Éstas se producen por las vibraciones, es decir los rápidos movimientos de vaivén que genera el objeto que suena. Esto significa que todo lo que produce sonido está vibrando.

Luego de esta introducción dejamos dos preguntitas para que los chicos piensen antes de ver un video: ¿Les parece que es posible ver el sonido? ¿O sólo podemos escucharlo?
Cuando terminen de ver el video comparen sus predicciones con la información que obtuvieron del mismo y realicen la actividad de ¿Verdadero o Falso? que se encuentra abajo del video.

Por último, les dejamos dos actividades opcionales. La primera es leer las páginas 12 y 13 del libro de Ciencias, en las cuales se explica el tema que vimos hoy de una manera más profunda. La segunda actividad opcional es realizar un experimento para comprobar si podemos VER el sonido. Aunque dicho experimento está explicado en las páginas 14 y 15 del libro de Ciencias, copiamos los materiales y las instrucciones para que queden en la entrada de blog.

Si deciden realizar el experimento, por favor recuerden enviarle una foto o un video (lo que prefieran) a su seño de inglés.  

(Estimadas familias: podrán entregar las respuestas de las actividades en un documento con formato Word o con una foto de la carpeta. Por favor recuerden incluir en el ASUNTO del mail: nombre, apellido y el número de actividad. ¡Muchas gracias!)

¡Esperamos que les gusten las actividades y disfruten de la clase de hoy!
¡Los extrañamos mucho y esperamos verlos pronto!

Miss Yani and Miss Mica


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