Hi, kids!
How are you?
It is really nice to meet you again!
Let’s start by writing down the date:
Today is Monday, August 3rd
Today
is cloudy and cold.
We
are in winter.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
REVIEW: UNITS 1-3
ACTIVITY 1:
Listen. How did this family live? Listen and draw lines from column A to column
B.
ACTIVITY 2:
Listen again. How often did the family members do each activity? Draw lines
from column B to C (see the chart above).
ACTIVITY 3:
Choose a friend. Ask him/her the following questions. Send your teacher the questions you asked your friend and his/her
answers.
1. How many brothers and sisters have you got?
2. Would you like another brother or sister?
3. Who is your favourite relative (member of your family)?
Why?
4. Have most people in your family got straight, curly or
wavy hair?
5. Who wears glasses in your family?
6. What is your family doing next weekend?
ACTIVITY 4:
Look. Read the sentences. Circle which clock each sentence is about.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Estimadas familias:
Esperamos que
se encuentren muy bien. En el día de hoy estaremos haciendo una serie de
actividades de repaso de los temas vistos en las unidades 1, 2 y 3.
En la primera actividad, los alumnos deberán escuchar
el audio y unir con una línea la información de la columna A con la información
de la columna B.
En la segunda actividad, deberán escuchar otro audio
en el que la persona cuenta cada cuánto/ con qué frecuencia (How often…?) los
miembros de la familia hacían cada actividad.
En la tercera actividad, los alumnos deberán elegir a
un compañero para trabajar en equipo. Deberán enviarles por audio las preguntas
y el/la compañero/a elegido/a deberá contestarle.
IMPORTANTE: Para esta actividad, podrán enviar dos
audios. Uno con las preguntas que van a hacerle a su compañero/a y en el
otro las respuestas de ese/a compañero/a.
Como última actividad, deberán leer las oraciones y
encerrar la opción correcta de acuerdo a la información dada sobre los
diferentes relojes.
¡Eso es todo por hoy!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
That’s
all for today!
See
you in some minutes, kids! J
Miss
Mica and Miss Yani
No hay comentarios:
Publicar un comentario