Good afternoon kids!
We hope you had a nice weekend!
Let's write down the date:
Today is Monday, August 24th
It is sunny☀️
We are in winter
Here's the MOVERS presentation we worked on last Wednesday:
https://docs.google.com/presentation/d/1suYM064-jCWeK7ixzQ_h5NHrYL562utQSt6czjLrJMU/edit?usp=sharing
-----------------------------------------------------------------------------------------
Health and ilnesses
ACTIVITY 1: Look at this vocabulary related to health.
Now, complete these definitions with a word from the vocabulary chart:
- We go to this doctor when we have a toothache: _ _ _ _ _ _ _
- We feel like this after doing a lot of exercise: _ _ _ _ _
- We need this when we have a cold: _ _ _ _ _ _
- This kind of food is not healthy: _ _ _ _ _ _ _ _
- We do this when we have a cold or when we have allergies: _ _ _ _ _ _
- This is where we keep medicine, plasters and bandages: _ _ _ _ _ - _ _ _ _ _ _
- When we have this, our body temperature is high: _ _ _ _ _
ACTIVITY 2: Look at this grammar box explaining how we use should:
Now circle the correct answer in the following sentences:
- Tom's sneezing a lot. He should / shouldn't use a tissue.
- I have a fever. Do you think I should / shouldn't go to bed?
- The children are all tired. They should / shouldn't go out to play.
- Where should / shouldn't we put our first-aid kit?
ACTIVITY 3: Complete the sentences with should or shouldn't.
- All of the students have dirty hands.
----------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tarde familias! Esperamos que se encuentren muy bien.
En el día de hoy trabajaremos con vocabulario y estructuras relacionados con la salud (health) y con enfermedades (ilnesses).
Para comenzar les presentamos vocabulario que aparecerá en las actividades subsiguientes:
TISSUE: Pañuelo descartable.
FIRST-AID KIT: Botiquín de primeros auxilios.
TIRED: Cansado/a (también en sus formas plurales: cansados/as)
FEVER: Fiebre.
JUNK FOOD: Comida chatarra.
DENTIST: Dentista.
SNEEZE: Estornudar.
Actividad 1: Luego de ver el vocabulario, deben completar las definiciones dadas con cada una de las palabras del cuadro.
En la actividad 2, los chicos y chicas deberán observar con atención el cuadro presentado, en el que se ven ejemplos de cómo se utiliza las esctructuras SHOULD/ SHOULDN'T (deberías/ no deberías) para dar consejos. Luego de ver el cuadro, deberán elegir la opción correcta en cada oración.
En la actividad 3 se encontrarán con tres situaciones. Para cada una verán que hay dos respuestas incompletas. Deben completar cada respuesta utilizando SHOULD o SHOULDN'T.
¡Eso es todo por hoy!
Cariños,
Miss Yani y Miss Mica
------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you later!
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario