Hello, kids!
How are you today?
Let’s
write down the date:
Today is Monday, August 31st
It is sunny but cold.
We are in winter
Find below the presentation we
worked on last Wednesday
https://docs.google.com/presentation/d/1u7bgLSnozR0G1paIeZqtyYk6gJqFNXEEohfLmTp8TFE/edit?usp=sharing
-------------------------------------------------------------------------------------
Today
we are going to discuss illnesses.
BEFORE
YOU START. Think:
·
What
makes you sneeze?
What
is it called when your tooth hurts?
TALKING ABOUT ILLNESSES AND INJURIES
ACTIVITY N° 1: REVISION. Look at the following
vocabulary related to illnesses and injuries (pages 58 & 59). Complete the
sentences given.
Cough a cast a stomach ache medicine
a thermometer
|
1.
Use ________ to check for a temperature.
2.
When you break a bone, you wear a _____________.
3.
Eating bad food can give you __________.
4.
Take ___________ to help you feel better.
5.
Cover your mouth when you sneeze and ___________.
ACTIVITY N° 2: Let’s role play. “P” is the patient
and “D” is the doctor.
The patient describes an illness or
an injury.
The doctor gives solutions.
Look at the
pictures and complete. How does the patient feel? Suggest what he/she needs.
1)
2)
3)
1. Patient: I’ve got a
____________
Doctor: ___________________
2. P: I’ve got a
________________
D:
_________________________
3. P: I’ve got a
_________________
D:
_________________________
|
ACITIVITY N°3: Listen to the song on page 60 (“Our World 4”).
Revise the
vocabulary on pages 58 & 59. Now, read the song and underline the
vocabulary related to the unit.
Example: stomach ache
ACTIVITY N° 4: Time to write! Write a new verse for the song.
If you have a ________, you should
_____________.
|
Optional activity: Let’s move!
Listen
to the song again, stand up and point to the body as you hear them mentioned in
the song. Act out the different actions: exercising, eating, climbing a tree
and taking medicine.
You
can send a picture or a video of you dancing to your teacher!
-------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
Estimadas familias:
Esperamos
que se encuentren muy bien. En el día de hoy estaremos trabajando con
vocabulario relacionado con las enfermedades y las lesiones.
Antes de
comenzar con las actividades, los invitamos a pensar algunas preguntas: ¿qué
los hace estornudar? ¿Cómo decimos en inglés dolor de muela?
Actividad N°
1: Los invitamos a que revisen el vocabulario de la unidad de las páginas 58 y
59. Luego, podrán completar las oraciones dadas.
Actividad N°
2: ¡Juguemos al cambio de roles! Los alumnos y las alumnas deberán observar las
imágenes y completar con lo que diría el paciente (“P) y el doctor (“D”).
Actividad N°
3: Deberán escuchar la canción de la página 60 del libro Our World 4 y subrayar
el vocabulario relativo a la unidad. (ejemplo: stomach ache)
Actividad N°
4: Escribir un nuevo verso a la canción “Get well soon.”
Como actividad opcional podrán escuchar la canción en
familia y actuar el vocabulario y las acciones que escuchan (ejemplo: head,
climb a tree). Quienes lo deseen podrán enviar un video o foto de la actividad
realizada.
Esperamos que disfruten mucho estas propuestas.
Cariños.
------------------------------------------------------------------------------------
That´s all for today!
See you in some minutes.
Miss Mica and Miss Yani
No hay comentarios:
Publicar un comentario