lunes, 31 de agosto de 2020

ACTIVITY N° 59: ILLNESSES AND INJURIES




Hello, kids!
How are you today?
Let’s write down the date:

Today is Monday, August 31st
It is sunny but cold.
We are in winter


Find below the presentation we worked on last Wednesday


-------------------------------------------------------------------------------------

Today we are going to discuss illnesses.

BEFORE YOU START. Think:
·       
  What makes you sneeze?

 What is it called when your tooth hurts?

TALKING ABOUT ILLNESSES AND INJURIES


ACTIVITY N° 1: REVISION. Look at the following vocabulary related to illnesses and injuries (pages 58 & 59). Complete the sentences given.



Cough            a cast       a stomach ache       medicine    
a thermometer


1. Use ________ to check for a temperature.

2. When you break a bone, you wear a _____________.

3. Eating bad food can give you __________.

4. Take ___________ to help you feel better.

5. Cover your mouth when you sneeze and ___________.

ACTIVITY N° 2: Let’s role play. “P” is the patient and “D” is the doctor.

The patient describes an illness or an injury.
The doctor gives solutions.

Look at the pictures and complete. How does the patient feel? Suggest what he/she needs.


1)



2) 



3) 






1.   Patient: I’ve got a ____________
Doctor: ___________________

2.   P: I’ve got a ________________
D: _________________________

3.   P: I’ve got a _________________
D: _________________________


ACITIVITY N°3: Listen to the song on page 60 (“Our World 4”).

Revise the vocabulary on pages 58 & 59. Now, read the song and underline the vocabulary related to the unit.

Example: stomach ache





ACTIVITY N° 4: Time to write! Write a new verse for the song.


If you have a ________, you should _____________.



 Optional activity: Let’s move!

Listen to the song again, stand up and point to the body as you hear them mentioned in the song. Act out the different actions: exercising, eating, climbing a tree and taking medicine.

You can send a picture or a video of you dancing to your teacher!

-------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:

Estimadas familias:
Esperamos que se encuentren muy bien. En el día de hoy estaremos trabajando con vocabulario relacionado con las enfermedades y las lesiones.
Antes de comenzar con las actividades, los invitamos a pensar algunas preguntas: ¿qué los hace estornudar? ¿Cómo decimos en inglés dolor de muela?

Actividad N° 1: Los invitamos a que revisen el vocabulario de la unidad de las páginas 58 y 59. Luego, podrán completar las oraciones dadas.

Actividad N° 2: ¡Juguemos al cambio de roles! Los alumnos y las alumnas deberán observar las imágenes y completar con lo que diría el paciente (“P) y el doctor (“D”).

Actividad N° 3: Deberán escuchar la canción de la página 60 del libro Our World 4 y subrayar el vocabulario relativo a la unidad. (ejemplo: stomach ache)

Actividad N° 4: Escribir un nuevo verso a la canción “Get well soon.”
Como actividad opcional podrán escuchar la canción en familia y actuar el vocabulario y las acciones que escuchan (ejemplo: head, climb a tree). Quienes lo deseen podrán enviar un video o foto de la actividad realizada.

Esperamos que disfruten mucho estas propuestas.

Cariños.

------------------------------------------------------------------------------------
That´s all for today!
See you in some minutes.
Miss Mica and Miss Yani



No hay comentarios:

Publicar un comentario