martes, 4 de agosto de 2020

ACTIVITY N° 49: Animal senses

Hello kids!
We hope you are having a nice day 😊
Let's write down the date:
Today is Tuesday, August 4th
It is sunny
We are in winter

Yesterday's presentation:

https://docs.google.com/presentation/d/1qeYVt0ib4N6xFSferKF-MkT5DLGabQ8q7rFZNJF0MTk/edit?usp=sharing

ANIMAL SENSES

Look at the following vocabulary. You will need it to understand the video below.


TASTE BUDS

WELS CATFISH

EEL








ONE BILLION

MOTH

CARPENTER BEE

BIRDS OF PREY




EXERCISE 1: Watch this video and answer the questions


  1. What is the cow's best sense?
  2. What two things does the sense of smell depend on?
  3. Which three animals have a great sense of hearing?
EXERCISE 2: Are these sentences True or False? Correct the false ones.

  1. - The sense of taste depends on the number of taste buds.
  2. - Rats haven't got a good sense of smell.
  3. - Underwater, the eel has the best sense of hearing.
  4. - Owls have good eyesight at night.
EXERCISE 3: Draw your favourite animal from the video and complete the following sentence according to your drawing:

"This is a ______________. Its best sense is __________. It can _____________"


OPTIONAL ACTIVITY

Watch this video and answer the question:


Which sense is this animal using to find the bluetooth speaker?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

¡Buenas tardes familias!

Esperamos que estén teniendo un buen retorno 😊
En el día de hoy continuaremos aprendiendo sobre los sentidos, esta vez desde el punto de vista animal.

Para comenzar les proporcionamos un poco de vocabulario nuevo con la intención de que lo puedan reconocer cuando lo escuchen en el video del ejercicio 1.

TASTE BUDS: Papilas gustativas.
WELS CATFISH: Pez gato / bagre
EEL: Anguila
ONE BILLION: Mil millones
MOTH: Polilla
CARPENTER BEE: Abeja carpintera
BIRDS OF PRAY:  Aves de presa
  • EAGLE: Águila
  • FALCON: Halcón
  • OWL: Búho
  • VULTURE: Buitre

Luego de ver el video, los chicos y chicas deberán responder las preguntas.

En el ejercicio 2 deben leer las oraciones y decidir si son verdaderas o falsas. Pueden volver a ver el video si necesitan refrescar la información.

En el ejercicio 3 deben dibujar al animal que más les gustó del video y completar la oración : "Este es un (nombre del animal). Su mejor sentido es (el sentido que más agudizado tiene dicho animal). Puede (lo que puede hacer gracias a ese sentido)."

Como actividad opcional les proponemos ver un video en el que se muestra cómo un animal usa uno de sus sentidos y responder a la pregunta: ¿Qué sentido usa este animal para encontrar el parlante?

¡Eso es todo por hoy! Esperamos que disfruten de las actividades propuestas 

That's all for today, kids!
See you in some minutes!📚
Miss Yani and Miss Mica




1 comentario: