lunes, 10 de agosto de 2020

ACTIVITY N° 51: At the doctor's

Hello children!

How are you today? We hope you're having a nice start of the week!👍

Let's write down the date:

Today is Monday, August 10th

It is sunny

We are in winter


You can see the MOVERS presentation we worked on last Wednesday here:

https://docs.google.com/presentation/d/1DbpnfHnk6Yc1Dme88lzn9RE2sbK_9hNVosfsaI6zQnM/edit?usp=sharing

-------------------------------------------------------------------------------------


Let's revise parts of the body!


ACTIVITY 1: Look at the picture and complete the names of the parts of the body. There is one example.


⚠️⚠️REMEMBER!⚠️⚠️

Some words change when we write them in the plural form:

one TOOTH - many TEETH

one FOOT - two FEET


ACTIVITY 2: Complete the crossword puzzle with the names of the parts of the body.


 

 

 

 

 

3

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

3

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ACROSS:
  1. We have two of these. They are on the sides of the body.
  2. This aches when we eat a lot of candies.
  3. We wear shoes on these. Use the PLURAL form of the word.
DOWN
  1. We have two of these. They help up run and walk.
  2. We have many of these. They are white and small; and they are inside the mouth. Use the SINGULAR form of the word.
  3. This part of the body is right below the head.
  4. We use these to grab objects.
  5. This part of the body is necessary to hear.


At the doctor's

ACTIVITY 3: Look at the pictures. They show different symptoms we may have when we are ill. Match 🔀 the pictures to the names of the symptoms.




OPTIONAL ACTIVITY: Send your teacher a drawing or a picture of yourself acting out one of the symptoms seen in activity 3. Complete the following sentece and send it together with your picture:

" I have a __________"

--------------------------------------------------------------------------

Traducción de las actividades:

¡Buen lunes, familias! 

Esperamos que se encuentren bien. En el día de hoy, repasaremos parte del vocabulario de las partes del cuerpo para luego relacionarlo con síntomas que podemos tener cuando nos sentimos enfermos.


En la actividad 1 deben observar la imagen y completar los nombres de las partes del cuerpo señaladas. Tienen un ejemplo: throat.

En la actividad 2 deben completar el crucigrama con algunas de las partes del cuerpo vistas en la actividad 1. Para ello, deben leer las definiciones y prestar especial atención a la ubicación de las palabras: ACROSS (horizontal) o DOWN (vertical).

En la actividad 3 deben unir con flechas los síntomas escritos con las imágenes que los representan. 

Para terminar, les proponemos una actividad opcional en la que los chicos y chicas pueden hacer un dibujo de uno de los síntomas o sacarse una foto demostrándolo. Si desean hacer esta actividad, deben mandar el dibujo o la foto a su maestra completando la oración para explicar qué síntoma graficaron.

¡Eso es todo por hoy!

--------------------------------------------------------------------

That's all for today!

See you in a bit👋

Miss Yani and Miss Mica


No hay comentarios:

Publicar un comentario