martes, 22 de septiembre de 2020

ACTIVITY 69: SCIENCE

 

Hello, kids!

How are you doing?

Let's write down the date


Today is Tuesday, September 22nd

It is a sunny day.

We are in spring 🌸🌷🌺🌻🌼


Find the presentation we worked on yesterday below:

https://docs.google.com/presentation/d/1F7Nfo4NLGceTfI--TbdK96vfpQgJPn-hakAk1pgyGdY/edit?usp=sharing

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Today we are going to talk about Grasslands.



ACTIVITY 1:  Watch the video and answer.

 

1.       Where can you find grasslands?

2.       What animals can you find in the grasslands? (Name 4 animals)

3.       What is the difference between prairies and steppes?

4.       Is soil rich in grasslands?

 

ACTIVITY 2: Say if this information is CORRECT or INCORRECT. Rewrite the incorrect sentences.

1. Grasslands are a large area of the earth that has lots of grass and very few trees.

2. The grassland biome is found in North Africa and China.

3. Temperate grasslands have hot summers and cold winters.

4. Temperate grasslands can be subdivided.

5. Prairies are grasslands with short grasses while steppes are grasslands with tall grasses.

6.  Steppes receive more rainfall than prairies.


ACTIVITY 3: Time to draw! Choose 5 items mentioned in the video and draw the grasslands.

 

 

 

 

 

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

Estimadas familias

Esperamos que se encuentren muy bien. En el día de hoy estaremos trabajando con los biomas, en especial, con la pradera.

Para ello, los alumnos deberán mirar el video que aparece al comienzo de la entrada y contestar 4 preguntas:

1. ¿En qué partes del mundo podemos encontrar praderas?

2. ¿Qué animales podemos encontrar en la pradera? Nombrar al menos 4.

3. ¿Cuál es la diferencia entre la llanura y la estepa?

4. ¿Es rica la tierra de la pradera?

A continuación, deberán leer las oraciones y decidir si la información es correcta o incorrecta. Deberán corregir las oraciones que estén mal.

Como última actividad, podrán realizar un dibujo de las praderas y deberán agregarle 5 elementos característicos de las praderas (ejemplo: animales, vegetación, etc.)

¡Eso es todo por hoy!

Esperamos que les gusten estas actividades.

Cariños.

------------------------------------------------------------------------------------------

That's all for today!
See you tomorrow 😀💗💗💗💗
Miss Mica and Miss Yani





No hay comentarios:

Publicar un comentario