Hello, kids!
How are you doing?
Let's write down the date
Today is Tuesday, September 22nd
It is a sunny day.
We are in spring 🌸🌷🌺🌻🌼
Find the presentation we worked on yesterday below:
https://docs.google.com/presentation/d/1F7Nfo4NLGceTfI--TbdK96vfpQgJPn-hakAk1pgyGdY/edit?usp=sharing
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Today we are going to talk about Grasslands.
ACTIVITY 1: Watch the video and
answer.
1.
Where can you find grasslands?
2.
What animals can you find in
the grasslands? (Name 4 animals)
3.
What is the difference between
prairies and steppes?
4.
Is soil rich in grasslands?
ACTIVITY 2: Say if this information is CORRECT or INCORRECT. Rewrite
the incorrect sentences.
1.
Grasslands are a large area of the earth that has lots of grass and very few
trees.
2.
The grassland biome is found in North Africa and China.
3.
Temperate grasslands have hot summers and cold winters.
4. Temperate grasslands can be subdivided.
5.
Prairies are grasslands with short grasses while steppes are grasslands with
tall grasses.
6. Steppes receive more rainfall
than prairies.
ACTIVITY 3: Time to draw! Choose 5 items mentioned in the video and
draw the grasslands.
|
----------------------------------------------------------------------------------------
Estimadas familias
Esperamos que se encuentren muy
bien. En el día de hoy estaremos trabajando con los biomas, en especial, con la
pradera.
Para ello, los alumnos deberán
mirar el video que aparece al comienzo de la entrada y contestar 4 preguntas:
1. ¿En qué partes del mundo
podemos encontrar praderas?
2. ¿Qué animales podemos
encontrar en la pradera? Nombrar al menos 4.
3. ¿Cuál es la diferencia entre
la llanura y la estepa?
4. ¿Es rica la tierra de la
pradera?
A continuación, deberán leer las
oraciones y decidir si la información es correcta o incorrecta. Deberán
corregir las oraciones que estén mal.
Como última actividad, podrán realizar
un dibujo de las praderas y deberán agregarle 5 elementos característicos de
las praderas (ejemplo: animales, vegetación, etc.)
¡Eso es todo por hoy!
Esperamos que les gusten estas
actividades.
Cariños.
------------------------------------------------------------------------------------------
No hay comentarios:
Publicar un comentario