lunes, 21 de septiembre de 2020

ACTIVITY N°68: CAUSE AND EFFECT

Good afternoon, kids!

How's it going? We hope you are having a wonderful day!

Let's write down the date:

Today is Monday, September 21st

It is sunny

We are in spring🌼🌼


Today is the first day of spring!!


And it is also your day!


-----------------------------------------------------------

Here's the presentation we worked on last Wednesday:

-------------------------------------------------------------------

CAUSE AND EFFECT


Read this text about bumps and bruises





Useful vocabulary from the text:


BRUISE

BUMP


ACTIVITY 1: Are these sentences True or False?

  1. When you bruise yourself, a small capillary breaks.

  2. Bruises get smaller when lots of blood travels around.

  3. Don’t worry if your bruise changes colour. It is normal.

  4. You shouldn’t use a pack of frozen peas on your bruise.


Activity 2: Write this information in the cause - effect chart.

  • The bruise goes red.

  • Less blood travels to a cold bruise.

  • The blood stays under the skin.

  • After two days, your bruise is blue.



CAUSE

EFFECT

You didn’t break any skin  → 

The blood stays under the skin

Blood travels to the bruise → 


Bruises change colour over time 


Cold blood moves slowly → 




-----------------------------------------------------------------------------------------

Traducción de las actividades:

¡Buenas tardes queridas familias!
Ante todo les queremos desear un hermoso comienzo de semana, un muy feliz día de la primavera 🌸🌸y un muy feliz día del estudiante 📚

En el día de hoy  les proponemos la lectura de un texto para empezar a identificar causas y efectos (cause and effect).

Debajo del texto verán que les dejamos dos imágenes graficando vocabulario del mismo:
BRUISE: Moretón
BUMP: Chichón 

En la actividad 1, tendrán que establecer si las oraciones dadas (relacionadas al texto leído previamente) son verdaderas o falsas.

Para finalizar, en la actividad 2 deben completar la columna "EFFECT" del cuadro CAUSE -EFFECT con la información que encontrarán arriba de dicho cuadro. En el mismo ya se encuentran las causas escritas, lo que deben hacer es completar los efectos. Pueden releer el texto de ser necesario.

¡Eso es todo por hoy!

Cariños,
Miss Yani y Miss Mica

------------------------------------------------------------------------------
That's all for today kids!
See you in class!
Miss Yani and Miss Mica









No hay comentarios:

Publicar un comentario