Good afternoon, kids!
How's it going? We hope you are having a wonderful day!
Let's write down the date:
Today is Monday, September 21st
It is sunny
We are in spring🌼🌼
Today is the first day of spring!!
And it is also your day!
Here's the presentation we worked on last Wednesday:
https://docs.google.com/presentation/d/1vh3V0As2Ip7jVqFlMapmNeyrmU1RVF0xfZgpoe6C1_w/edit?usp=sharing
-------------------------------------------------------------------
CAUSE AND EFFECT
Read this text about bumps and bruises
Useful vocabulary from the text:
ACTIVITY 1: Are these sentences True or False?
When you bruise yourself, a small capillary breaks.
Bruises get smaller when lots of blood travels around.
Don’t worry if your bruise changes colour. It is normal.
You shouldn’t use a pack of frozen peas on your bruise.
When you bruise yourself, a small capillary breaks.
Bruises get smaller when lots of blood travels around.
Don’t worry if your bruise changes colour. It is normal.
You shouldn’t use a pack of frozen peas on your bruise.
Activity 2: Write this information in the cause - effect chart.
The bruise goes red.
Less blood travels to a cold bruise.
The blood stays under the skin.
After two days, your bruise is blue.
The bruise goes red.
Less blood travels to a cold bruise.
The blood stays under the skin.
After two days, your bruise is blue.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes queridas familias!
Ante todo les queremos desear un hermoso comienzo de semana, un muy feliz día de la primavera 🌸🌸y un muy feliz día del estudiante 📚
En el día de hoy les proponemos la lectura de un texto para empezar a identificar causas y efectos (cause and effect).
Debajo del texto verán que les dejamos dos imágenes graficando vocabulario del mismo:
BRUISE: Moretón
BUMP: Chichón
En la actividad 1, tendrán que establecer si las oraciones dadas (relacionadas al texto leído previamente) son verdaderas o falsas.
Para finalizar, en la actividad 2 deben completar la columna "EFFECT" del cuadro CAUSE -EFFECT con la información que encontrarán arriba de dicho cuadro. En el mismo ya se encuentran las causas escritas, lo que deben hacer es completar los efectos. Pueden releer el texto de ser necesario.
¡Eso es todo por hoy!
Cariños,
Miss Yani y Miss Mica
------------------------------------------------------------------------------
That's all for today kids!
See you in class!
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario