martes, 29 de septiembre de 2020

ACTIVITY N° 72: The Temperate Deciduous Forest

 Hi kids!

How are you this afternoon? We hope you are great!

Let's write down the date:

Today is Tuesday, September 29th

It is sunny

We are in spring

You can see yesterday's presentation here:

https://docs.google.com/presentation/d/1t8musWsB5qxnsFyaSTciVqY5UTlDdLpe0-s4wRnuNRk/edit?usp=sharing

----------------------------------------------------------------------------

THE TEMPERATE DECIDUOUS FOREST

Watch the following video about this beautiful biome and answer this question:

What happens to the trees of the temperate deciduous forest in winter?


ACTIVITY 1: COMPLETE THE FOLLOWING SENTENCES TAKEN FROM THE VIDEO WITH THE WORDS/PHRASES FROM THE BOX - CAREFUL! THERE ARE THREE WORDS/PHRASES YOU DO NOT NEED TO USE.


JAPAN - AFRICA - EUROPE - NOT FERTILE - RUSSIA - FOUR SEASONS - UNITED STATES - FOUR MONTHS - VERY FERTILE

  1. The temperate deciduous forest is famous for ____________________________.
  2. The temperate deciduous forest can be found in the eastern half of the _____________________, Canada, _____________________, parts of _____________________, China and _____________________.
  3. The soils in the temperate deciduous forest are _____________________. 

ACTIVITY 2: PUT THE FOLLOWING WORDS IN THE CORRECT COLUMN.


HAWK - RED FOX - MAPLE - RACCOON - OWL - OAK - BLACK BEAR - WOODPECKER - PEACHES - POSSUM - WHITE TAILED DEER



TREES

BIRDS

MAMMALS

















ACTIVITY 3: WATCH THE VIDEO AGAIN AND WRITE THE NAMES OF THESE ANIMALS NEXT TO THE CORRECT PICTURE


HAWK - RED FOX - RACCOON - OWL- BLACK BEAR - WHITE TAILED DEERWOODPECKER- POSSUM


PICTURE

NAME










ACTIVITY 4: WHAT OTHER ANIMALS LIVE IN THE TEMPERATE DECIDUOUS FOREST? WATCH THE VIDEO AGAIN AND MENTION THREE ANIMALS THAT ARE NOT IN THE PICTURES FROM ACTIVITY 3.

  1. ______________________
  2. ______________________
  3. ______________________
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes, familias! 
Esperamos que se encuentren muy bien😊
En el día de hoy continuaremos aprendiendo sobre los diferentes biomas que existen y trabajaremos particularmente con el bioma bosque templado caducifolio.

Para comenzar, les proponemos ver un video en el que podrán ver y escuchar acerca de este hermoso bioma. Deben prestar atención para responder la pregunta "¿Qué les pasa a los árboles de este bioma en invierno?"

Luego, en la actividad 1, deberán completar las 3 oraciones dadas con las palabras o frases que se encuentran en la caja, pero deben tener cuidado, ya que hay tres palabras/frases que no deben usar.

En la actividad 2 deberán ubicar las palabras de la caja en la columna correspondiente: TREES (árboles), BIRDS (aves) o MAMMALS (mamíferos).

En la actividad 3 tendrán que colocar los nombres de los animales al lado de cada imagen ilustrativa. 

Por último, en la actividad 4 deberán volver a ver el video y anotar los nombres de otros tres animales que vivan en estos bosques. No pueden mencionar los que se encuentran en la actividad 3.

Para todas las actividades pueden volver a ver el video ya que las actividades se basan enteramente en él.

Eso es todo por hoy. ¡Esperamos que disfruten de las actividades!
Cariños,
Miss Yani y Miss Mica
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

That's all for now, kids!
See you in class
Miss Yani and Miss Mica





No hay comentarios:

Publicar un comentario