martes, 15 de septiembre de 2020

ACTIVITY N° 66: DESERTS

 Hi kids!

We hope you are having a fantastic day!

Let's write down the date:

Today is Tuesday, September 15th

It is cloudy

We are in winter


Here's the presentation we worked on yesterday:

https://docs.google.com/presentation/d/11T3eEdO-0Zu12EjADbNR3GhOnQmFz9fkE1FAnUIX0f0/edit?usp=sharing


DESERTS

Watch the following video about the biome deserts:



ACTIVITY 1: Complete the names of these desert animals






ACTIVITY 2: Answer these questions about the video

  1. What is the name of the largest hot desert?
  2. What is the difference between semi-arid deserts and hot deserts?
  3. Where are costal deserts found?
  4. What type of desert is the Antarctica?

ACTIVITY 3: Complete the texts using words from the box


  HUMP - COOL - NOCTURNAL - FOOD - MINIMUM


1.  Desert animals have adapted to the harsh conditions so they can stay _________ and use _______________ levels of water. Camels can go days without _________ or water because they store fat in their _________. Many animals in the desert are _________: they sleep during the day and come out at night.


SPINES - WITHOUT - CACTUS - ROOTS


2. Plants in the desert can live _________ fresh water for long periods of time. They have adapted by growing long _________to absorb water deep underground. To protect themselves from animals eating them, plants such as the _________have _________and needles.


OPTIONAL ACTIVITY: Draw your favourite desert animal from the video.

-----------------------------------------------------------------------------

Traducción de las actividades:

¡Buenas tardes familias!

En el día de hoy trabajaremos con los biomas desérticos. Para ello, les ofrecemos un video que explica qué son y los distintos tipos de desiertos que hay, así como también qué tipos de animales y plantas podemos encontrar en algunos de ellos.

En la actividad 1, los chicos y las chicas deben completar los nombres de los animales del desierto mencionados en el video.

En la actividad 2, los chicos y las chicas deben contestar las preguntas acerca del video.

En la actividad 3, deben completar dos textos sacados del video con las palabras que se encuentran en las cajas. Una vez que hayan completado los textos podrán leer información acerca de las características de la flora y la fauna de los desiertos.

En la actividad opcional pueden realizar un dibujo de su animal del desierto favorito. 

Eso es todo por hoy, esperamos que disfruten de las actividades.

Cariños,

Miss Yani y Miss Mica

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

That's all for now, kids!

See you this afternoon,

Miss Yani and Miss Mica





No hay comentarios:

Publicar un comentario