Hi kids!
How's it going? We hope you're fine!
Let's write down the date:
Today is Wednesday, September 9th
It is cloudy
We are in winter
Here's yesterday's presentation on BIOMES:
https://docs.google.com/presentation/d/1tc-UES2AaDTQDL5FfkS7h4PTWmOysNvBwkjLc--Zm_A/edit?usp=sharing
Training for Movers:
Vocabulary on trips
☆Look at these pictures and complete the activities
ACTIVITY 1: Read the following definitions and write the corresponding words
- A curved band of different colours that appears in the sky when the sun shines through rain: _ _ _ _ _ _ _
- A piece of land that is completely surrounded by water: _ _ _ _ _ _
- A plant or part of a plant that is eaten as food: _ _ _ _ _ _ _ _ _
- A piece of paper that gives you the right to travel on a particular bus, train or plane: _ _ _ _ _ _
- A collection of valuable things, such as gold, silver or jewellery: _ _ _ _ _ _ _ _
ACTIVITY 2: Complete the following text using the words in the box
Join Vicky and John on an 1_____________ adventure. They will leave the city and travel to the 2_____________. They may go to the jungle or to the top of the mountain. John 3_____________ walking, but Vicky is going to 4_____________! Perhaps they will find some 5_____________ at the end of the rainbow.
ACTIVITY 3: Time to answer some questions!
- Where did you go on your last trip? What did you see and do?
- Which do you prefer: the city, the mountains or the beach? Why?
- Is it easy or hard to skete? Do you like to go fast?
OPTIONAL ACTIVITY: Make a drawing of yourself on your last trip.
-------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que se encuentren muy bien.
En el día de hoy les proponemos actividades para ejercitar vocabulario relacionado con viajes y lugares para visitar.
Actividad 1: Luego de observar las imágenes con atención, los chicos y las chicas deberán leer las definiciones dadas y completar cada una con la palabra que corresponda.
Actividad 2: En esta actividad deben completar cada uno de los espacios del texto con una de las palabras de la caja. ¡Cuidado! Hay dos palabras que no necesitan utilizar.
Actividad 3: Deben responder las preguntas de esta actividad por escrito:
1. ¿A dónde fuiste en tu último viaje? ¿Qué viste e hiciste?
2. ¿Qué preferís: la ciudad, las montañas o la playa? ¿Por qué?
3. ¿Te parece fácil o difícil patinar? ¿Te gusta patinar rápido?
Para cerrar les ofrecemos una actividad opcional en la que pueden realizar un dibujo acerca del último viaje que hicieron hasta el momento.
¡Eso es todo por hoy!
Cariños
--------------------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you in class!
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario