martes, 1 de septiembre de 2020

ACTIVITY N°6O: Earth Science - Weather

 Good afternoon children!

We hope you are having a nice day😊

Let's write down the date:

Today is Tuesday, September 1st

It is cloudy

We are in winter

Here is the presentation we worked on YESTERDAY


Weather


Watch this video and do the following activities:



ACTIVITY 1: Put the words in the box in the correct column. Then draw a picture or include a photo of each of the types of weather and seasons.


  SNOWY - SPRING - RAINY - WINDY - AUTUMN - WINTER - SUNNY -

SUMMER - CLOUDY -


TYPES OF WEATHER

SEASONS












ACTIVITY 2: Answer these questions about the video.

  1. What do meteorologists do?
  2. What happens to the weather when a season is changing?
  3. What is a thermometer for?

ACTIVITY 3: Complete the following sentences with one word from the box.



  LOWER- PATTERNS- HOTTER- UNPREDICTABLE- COLDER- HIGHER


  1. Weather can be ______________ because it's hard to guess what's going to happen next.
  2. Weather often follow certain ______________.
  3. The ______________ the liquid is inside the thermometer, the ______________  it is outside.
  4. The ______________  the liquid is, the ______________  it is outside.

OPTIONAL ACTIVITY:

  1. You can keep your own weather journal and show it to your teacher and classmates next Tuesday in class.
  2. You can perform a weather experiment like the ones in this video and send a photo or video to your teacher


-----------------------------------------------------------------------------

Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que se encuentren muy bien.
En el día de hoy les ofrecemos actividades relacionadas con el clima.
Para comenzar, los chicos y las chicas deberán ver un video. Luego, deberán ubicar las palabras dadas en la columna correspondiente (tipos de clima o estaciones del año) y graficar cada palabra por medio de un dibujo o una foto.

En la actividad 2 tendrán que responder tres preguntas sobre el video.

En la actividad 3 deberán completar las oraciones con las palabras de la caja. Necesitarán una palabra para cada espacio. Las palabras no se repiten. Pueden volver a ver el video si lo necesitan, ya que las oraciones están sacadas de allí.

Para cerrar les ofrecemos dos actividades opcionales:

1. Pueden llevar su propio diario del clima por una semana (anotando el clima y si lo desean la temperatura de cada día por una semana) y compartirlo en la clase del martes que viene.

2. Pueden llevar a cabo alguno de los experimentos mostrados en el video y enviar una foto o video a su docente.

¡Eso es todo por hoy!

Cariños,

Miss Yani y Miss Mica.
---------------------------------------------------------------

That's all for today kids!
See you in class
Miss Yani and Miss Mica




No hay comentarios:

Publicar un comentario