Good afternoon children!
We hope you are having a nice day😊
Let's write down the date:
Today is Tuesday, September 1st
It is cloudy
We are in winter
Here is the presentation we worked on YESTERDAY
https://docs.google.com/presentation/d/1SR4fKmOwix-79uHvYvCJFcwS9D2WP7FCeSXz61D1_z0/edit?usp=sharing
Weather
Watch this video and do the following activities:
ACTIVITY 1: Put the words in the box in the correct column. Then draw a picture or include a photo of each of the types of weather and seasons.
ACTIVITY 2: Answer these questions about the video.
- What do meteorologists do?
- What happens to the weather when a season is changing?
- What is a thermometer for?
ACTIVITY 3: Complete the following sentences with one word from the box.
- Weather can be ______________ because it's hard to guess what's going to happen next.
- Weather often follow certain ______________.
- The ______________ the liquid is inside the thermometer, the ______________ it is outside.
- The ______________ the liquid is, the ______________ it is outside.
OPTIONAL ACTIVITY:
- You can keep your own weather journal and show it to your teacher and classmates next Tuesday in class.
- You can perform a weather experiment like the ones in this video and send a photo or video to your teacher
-----------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que se encuentren muy bien.
En el día de hoy les ofrecemos actividades relacionadas con el clima.
Para comenzar, los chicos y las chicas deberán ver un video. Luego, deberán ubicar las palabras dadas en la columna correspondiente (tipos de clima o estaciones del año) y graficar cada palabra por medio de un dibujo o una foto.
En la actividad 2 tendrán que responder tres preguntas sobre el video.
En la actividad 3 deberán completar las oraciones con las palabras de la caja. Necesitarán una palabra para cada espacio. Las palabras no se repiten. Pueden volver a ver el video si lo necesitan, ya que las oraciones están sacadas de allí.
Para cerrar les ofrecemos dos actividades opcionales:
1. Pueden llevar su propio diario del clima por una semana (anotando el clima y si lo desean la temperatura de cada día por una semana) y compartirlo en la clase del martes que viene.
2. Pueden llevar a cabo alguno de los experimentos mostrados en el video y enviar una foto o video a su docente.
¡Eso es todo por hoy!
Cariños,
Miss Yani y Miss Mica.
---------------------------------------------------------------
That's all for today kids!
See you in class
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario