Good afternoon children!
We hope you had a lovely weekend 👍
Let's write down the date:
Today is Monday, September 7th
It is cloudy
We are in winter
Here's the presentation we worked on last Wednesday:
https://docs.google.com/presentation/d/1_BNXvWvrhUG9zVNJiO2zwnbH4857WM2ZHio66Bd1PWo/edit?usp=sharing
Health advice: should and shouldn't
Revision
ACTIVITY 1: Look at the following pictures and match them to the correct actions in the box
Example:
Picture 1: Tell your mother
ACTIVITY 2: Complete the sentences with an action from activity 1
- If you've got a stomach ache, you should _______________________.
- If you've got a broken arm, you should __________________________.
- If you've got a toothache, you shouldn't _________________________.
- If you've got a headache, you can _______________________________.
ACTIVITY 3: Read this text and mark the sentences true (T) or false (F). Correct the false sentences.
- Children aged 8-10 should sleep for three hours every night.
- They should do exercise three times a week.
- They should exercise for at least one hour each time.
- We should eat six servings of fruit and vegetables every week.
- We should drink six glasses of water every day.
- We shouldn't eat sweets between meals.
Example:
1. False. Children aged 8-10 should sleep for eight hours every night.
-------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes familias! Esperamos que se encuentren muy bien.
En la clase de hoy les traemos actividades para repasar el uso de should y shouldn't junto con diversas acciones que podemos usar para dar consejos relacionados con la salud.
Actividad 1: Los chicos y las chicas deben mirar cada una de las imágenes presentadas y unirla con una de las acciones escritas en la caja que se encuentra arriba de la imagen. Les dejamos la primera imagen unida a la acción correspondiente a modo de ejemplo.
Actividad 2: Aquí deberán utilizar algunas de las acciones de la actividad anterior para completar las oraciones con el consejo que corresponda.
Actividad 3: En esta última actividad deben leer el texto y decidir si las oraciones que se encuentran debajo son verdaderas o falsas. No deben olvidar corregir las oraciones que son falsas. Dejamos la solución de la primera oración a modo de ejemplo.
Eso es todo por hoy, esperamos que tengan una linda tarde 😊
---------------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you in class
Miss Yani and Miss Mica
No hay comentarios:
Publicar un comentario