lunes, 7 de septiembre de 2020

ACTIVITY N° 62: Health advice: should & shouldn't

 Good afternoon children!

We hope you had a lovely weekend 👍

Let's write down the date:

Today is Monday, September 7th

It is cloudy

We are in winter


Here's the presentation we worked on last Wednesday:

https://docs.google.com/presentation/d/1_BNXvWvrhUG9zVNJiO2zwnbH4857WM2ZHio66Bd1PWo/edit?usp=sharing


Health advice: should and shouldn't
Revision

ACTIVITY 1: Look at the following pictures and match them to the correct actions in the box


Eat fruits and vegetables - Exercise a lot - See the doctor - Eat sweets - Stay in bed - Take some medicine - 

Tell your mother - Use a first-aid kit




Example: 

Picture 1: Tell your mother

ACTIVITY 2: Complete the sentences with an action from activity 1

  1. If you've got a stomach ache, you should _______________________.
  2. If you've got a broken arm, you should __________________________.
  3. If you've got a toothache, you shouldn't _________________________.
  4. If you've got a headache, you can _______________________________.

ACTIVITY 3: Read this text and mark the sentences true (T) or false (F). Correct the false sentences.



  1. Children aged 8-10 should sleep for three hours every night.
  2. They should do exercise three times a week.
  3. They should exercise for at least one hour each time.
  4. We should eat six servings of fruit and vegetables every week.
  5. We should drink six glasses of water every day.
  6. We shouldn't eat sweets between meals.
Example

1. False. Children aged 8-10 should sleep for eight hours every night.

-------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:

¡Buenas tardes familias! Esperamos que se encuentren muy bien.

En la clase de hoy les traemos actividades para repasar el uso de should y shouldn't junto con diversas acciones que podemos usar para dar consejos relacionados con la salud.

Actividad 1: Los chicos y las chicas deben mirar cada una de las imágenes presentadas y unirla con una de las acciones escritas en la caja que se encuentra arriba de la imagen. Les dejamos la primera imagen unida a la acción correspondiente a modo de ejemplo.

Actividad 2: Aquí deberán utilizar algunas de las acciones de la actividad anterior para completar las oraciones con el consejo que corresponda.

Actividad 3: En esta última actividad deben leer el texto y decidir si las oraciones que se encuentran debajo son verdaderas o falsas. No deben olvidar corregir las oraciones que son falsas. Dejamos la solución de la primera oración a modo de ejemplo.

Eso es todo por hoy, esperamos que tengan una linda tarde 😊
---------------------------------------------------------------------------------
That's all for today!
See you in class
Miss Yani and Miss Mica


Motivational Posters For Kids | POPSUGAR Family

No hay comentarios:

Publicar un comentario