lunes, 8 de junio de 2020

ACTIVITY 31: REVISION OF WOULD LIKE

HELLO KIDS!
WE HOPE YOU ARE VERY WELL TODAY! 😃

LET'S WRITE DOWN THE DATE IN OUR BINDERS:

TODAY IS MONDAY, JUNE 8TH
IT IS CLOUDY
WE ARE IN AUTUMN

HERE'S THE PRESENTATION WE SAW LAST WEDNESDAY TO CHECK THE LISTENING ACTIVITIES FROM WEDNESDAY, MAY 27TH


https://docs.google.com/presentation/d/1fBux-mJPa4gRtSmyfgdyHDQAsjAFx7rzkTCpABa2RRw/edit?usp=sharing

TODAY WE ARE GOING TO REVISE THE USES OF 

WOULD LIKE 


WE USE WOULD LIKE IN DIFFERENT SITUATIONS:
  • TO ORDER FOOD
  • TO SAY WHAT WE WANT IN A POLITE WAY
  • TO EXPRESS WHAT WE WANT TO DO


WH- QUESTIONS AND ANSWERS:
  • WHAT WOULD YOU LIKE FOR DINNER?
    • I'D LIKE A SALAD, PLEASE.
  • WHAT WOULD YOU LIKE TO DO TOMORROW?
    • WOULD LIKE TO PLAY WITH MY SISTER.
YES/NO QUESTIONS AND ANSWERS:
  • WOULD YOU LIKE TO HAVE CEREAL FOR BREAKFAST?
    • YES, PLEASE! / NO, THANK YOU.
  • WOULD YOU LIKE TO PLAY CARDS?
    • YES, PLEASE! / NO, THANK YOU.

👀REMEMBER THAT THE STRUCTURE WOULD LIKE IS THE SAME FOR ALL SUBJECTS👀:

WHAT WOUD YOU LIKE FOR BREAKFAST?      I'D LIKE SOME YOGHURT, PLEASE.
WHAT WOULD SHE LIKE TO EAT?                  SHE'D LIKE TO SEE THE MENU.
WHAT WOULD THEY LIKE FOR DINNER?        THEY'D LIKE PIZZA.


READ AND WRITE. COMPLETE THE CONVERSATION.
USE THE WORDS FROM THE BOX AS MANY TIMES AS YOU NEED THEM:


LIKE
YOU
WOULD

GRANDPA:____________ ____________ LIKE TO GO TO THE GARDEN?

JAKUB AND ANA: YES, LET'S GO!

GRANDPA: WHAT ____________ YOU ____________ TO DO?

JAKUB: I ____________ ____________ TO PLANT SEEDS.

GRANDPA____________ YOU ____________ TO PICK SOME ORANGES?

ANA: YES, PLEASE!

GRANDPA____________ YOU ____________TO MAKE SOME ORANGE JUICE?

JAKUB AND ANA: WE ____________ ____________ THAT VERY MUCH!

WRITE. MAKE TRUE SENTENCES. 

1. WRITE ABOUT AN ACTIVITY YOU HAVE TO DO EVERY WEEK.
    _________________________________________________

2. WRITE ABOUT AN ACTIVITY YOU HAVE TO DO EERY DAY.
   _________________________________________________

3. WRITE ABOUT AN ACTIVITY YOU DON'T HAVE TO DO THIS WEEKEND.
    _________________________________________________

4. WHAT WOULD YOU LIKE FOR YOUR BIRTHDAY?
   _________________________________________________

5. WHAT WOULD YOUR BEST FRIEND  LIKE FOR HIS OR HER BIRTHDAY?
   _________________________________________________

OPTIONAL ACTIVITIES:                                                                                                

1) IN PAIRS, WRITE A DIALOGUE BETWEEN A CLIENT AT A RESTAURANT AND THE WAITER / WAITRESS.

WAITER:_________________________________________________

CLIENT:_________________________________________________

WAITER:_________________________________________________

CLIENT:_________________________________________________

2) WRITE AN OPINION PARAGRAPH ABOUT FOOD WE GET FROM THE SUPERMARKET. YOU CAN LOOK AT THE ONE WE READ IN CLASS TO USE AS A GUIDE (WHICH YOU CAN FIN ON PAGE 32 OF YOUR STUDENT'S BOOK:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
 En el día de hoy revisaremos los usos de la expresión "would like" (un equivalente a "(me/te/nos) gustaría" en español), la cual comenzamos a explicar y trabajar la semana pasada. 
Con tal fin, empezamos con un punteo de las distintas situaciones en las que podemos usar esta expresión: para ordenar comida, para pedir algo de manera amable y para expresar lo que nos gustaría hacer.
Debajo del punteo mencionado podrán ver ejemplos de la expresión "would like" siendo utilizada en los dos tipos de preguntas que estamos trabajando: WH - QUESTIONS (las cuales buscan una información en particular) y YES/NO QUESTIONS (cuyas respuestas incluyen SÍ o NO). 
También incluimos un recordatorio de que esta expresión se utiliza de la misma manera para todo los sujetos gramaticales - a diferencia de los verbos, que requieren ciertos cambios al conjugarse con ciertos sujetos.

Después de haber hecho todo este repaso, encontrarán las actividades del día de hoy. La primera actividad consiste en completar el diálogo con las palabras que les facilitamos en el cuadro. IMPORTANTE: Pueden usar las palabras la cantidad de veces que lo necesiten a lo largo de todo el diálogo.

En la segunda actividad, les pedimos que escriban oraciones contando distintos aspectos de sus vidas. Por ejemplo, en la primera les pedimos que nos escriban sobre algo que deben hacer todas las semanas.

Ofrecemos, además, dos actividades opcionales:
1) En pares, pueden escribir un diálogo entre un/a cliente y un/a camarero/a. Para realizar esta actividad deben poner en práctica el uso de "would like" y pueden incluir el vocabulario de frutas y verduras visto a lo largo de la unidad 2 del libro Our World 4 (student's book). Para realizar esta actividad, ya que es en pares, pueden realizar una reunión por cualquiera de los medios de comunicación que las familias consideren apropiado. 

2) Pueden escribir un párrafo expresando su opinión sobre la comida que se consigue en los supermercados. Para tal fin, pueden usar el texto en la página 32 del student's book de guía. Les dejamos una foto del texto para que sepan con certeza a cuál nos referimos.

¡Eso es todo por hoy!
Saludos,

Miss Yani and Miss Mica




1 comentario:

  1. Hola Mica me gusto mucho la actividad. Saludos, Besos y Gracias.

    ResponderEliminar