lunes, 22 de junio de 2020

ACTIVITY N°36: A LONG TIME AGO AND TODAY




Hello kids!
How are you today? We hope you are great!
Let's write down the date

TODAY IS MONDAY, JUNE 22nd  
IT IS CLOUDY
WE ARE IN WINTER








Yesterday and today


Today we re going to talk about the present and the past.


BEFORE YOU LISTEN:

Let’s analyse some vocabulary: Do you know these words?



Now, open your book at pages 40 and 41 and listen to the song. It is called YESTERDAY AND TODAY.





AFTER YOU LISTEN:

1)    Underline in the song the words mentioned in the box above (a computer game, electric light, fire, learn, etc).




2)    Complete the following chart:



3)    LET’S WRITE! Write another verse for the song. Compare today and a long time ago in the verse.

You can use the following ideas to get some inspiration:

-buy their own clothes, use candles at night, write letters, send emails, use computers, make their own clothes, use electric lights at night, write by hand, etc.




People used to ________________.
But today we _____________.
A long time ago they ___________________.
Now we ____________________ instead.



OPTIONAL ACTIVITIES:


LET’S HAVE FUN!



1)     Find the following words in the word search puzzle!! There is one example:



2)     Complete this chart with the verbs from activity 1. You can look at page 160 of your Student’s book to help you. There is one example:





----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estimadas familias:

Esperamos que se encuentren muy bien. El día de hoy trabajaremos con el tema Ayer y Hoy de la unidad 3 del libro Our World 4.

Los alumnos deberán estudiar el cuadro en el que aparecen las palabras nuevas con las imágenes correspondientes. Luego, deberán escuchar la canción llamada "Ayer y Hoy".

Como primera actividad, deberán subrayar las palabras mencionadas en el cuadro (por ejemplo: juego de computadora, luz eléctrica, etc.).

Luego, deberán completar el cuadro en el que contarán, en primer lugar, cómo van a la escuela y cómo iban sus padres a la escuela; en segundo lugar, qué es lo que hacen durante el fin de semana y qué es lo que solían hacer sus padres el fin de semana.


En la tercera actividad, los alumnos deberán pensar ideas para agregarle a la canción. Crearán un verso en el que se exprese la diferencia entre hoy y ayer.

Para finalizar, los alumnos podrán elegir completar dos actividades. La primera es una sopa de letras. Deberán buscar los verbos que aparecen mencionados en el cuadro. En la segunda consigna, se plantea escribir el verbo en tiempo presente o pasado.

¡Esperamos que disfruten realizar estas actividades! 

Que tengan un hermoso comienzo de semana.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

That’s all for today!

Have a wonderful week! :)


Miss Mica and Miss Yani





No hay comentarios:

Publicar un comentario