Hello kids!
How are you today? We hope you are great!
Let's write down the date
TODAY IS MONDAY,
JUNE 22nd
IT IS CLOUDY
WE ARE IN WINTER
Yesterday and today
Today we re going to talk about the present and the
past.
BEFORE
YOU LISTEN:
Let’s analyse some vocabulary: Do you know these words?
Now, open your book at pages 40 and 41 and listen
to the song. It is called YESTERDAY AND TODAY.
AFTER
YOU LISTEN:
1) Underline in
the song the words mentioned in the box above (a computer game, electric light,
fire, learn, etc).
2) Complete
the following chart:
3) LET’S WRITE! Write
another verse for the song. Compare today and a long time ago in the verse.
You can use the following ideas to get some inspiration:
-buy
their own clothes, use candles at night, write letters, send emails, use
computers, make their own clothes, use electric lights at night, write by hand,
etc.
People used to ________________.
But today we _____________.
A long time ago they
___________________.
Now we ____________________
instead.
|
OPTIONAL ACTIVITIES:
LET’S HAVE FUN!
1) Find the following words in the word search puzzle!! There
is one example:
2) Complete this chart with the verbs from activity 1. You
can look at page 160 of your Student’s book to help you. There is one example:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Estimadas familias:
Esperamos que se encuentren
muy bien. El día de hoy trabajaremos con el tema Ayer y Hoy de la unidad 3 del
libro Our World 4.
Los alumnos deberán
estudiar el cuadro en el que aparecen las palabras nuevas con las imágenes correspondientes. Luego,
deberán escuchar la canción llamada "Ayer
y Hoy".
Como primera actividad,
deberán subrayar las palabras mencionadas en el cuadro (por ejemplo: juego de
computadora, luz eléctrica, etc.).
Luego, deberán completar el
cuadro en el que contarán, en primer lugar, cómo van a la escuela y cómo
iban sus padres a la escuela; en segundo lugar, qué es lo que hacen durante el
fin de semana y qué es lo que solían hacer sus padres el fin de semana.
En la tercera actividad,
los alumnos deberán pensar ideas para agregarle a la canción. Crearán un verso en el que
se exprese la diferencia entre hoy y ayer.
Para finalizar, los alumnos
podrán elegir completar dos actividades. La primera es una sopa de letras. Deberán
buscar los verbos que aparecen mencionados en el cuadro. En la segunda consigna,
se plantea escribir el verbo en tiempo presente o pasado.
¡Esperamos que disfruten
realizar estas actividades!
Que tengan un hermoso
comienzo de semana.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
That’s all for today!
Have
a wonderful week! :)
Miss
Mica and Miss Yani
No hay comentarios:
Publicar un comentario