martes, 16 de junio de 2020

ACTIVITY N° 34: ~ STORY TIME! THE GARDEN ~



Hello, kids!
How are you? Hope you are doing great!

Let’s open the ring binders and write down the date:
Today is Tuesday, June 16th
It is sunny, but cold.
We are in autumn.


TODAY WE ARE GOING TO WORK WITH A STORY CALLED ‘THE GARDEN’ (BY ARNOLD LOBEL)



Before you watch:
-Is there a garden in your house?
-Do you like big gardens?


We love them!


Now, let’s watch and listen to the following story: 




After you watch:

ACTIVITY 1: Answer

A.    Who are the main characters in the story?


B.    Are Frog and Toad friends?


C.   Does Frog have a fine garden?



ACTIVITY 2: Who said that?


A.    ________ : “I wish I had a garden.”
B.    _________ : “Here are some flower seeds. Plant them in the ground.”
C.   _________: “Now seeds, start growing!”
D.   _________: “What is all this noise?”
E.    _________: “My seeds will not grow.”

ACTIVITY 3: Choose the correct option.


A.    “YOU ARE SHOUTING / ARE WATERING TOO MUCH’ SAID FROG.”
B.    “THESE POOR SEEDS ARE HAPPY / AFRAID TO GROW.”
C.   TOAD LOOKED OUT OF HIS DOOR / WINDOW.
D.   TOAD WENT OUT TO HIS GARDEN WITH SOME FLASHLIGHTS / CANDLES.
E.    TOAD READ/WROTE A LONG STORY TO HIS SEEDS.
F.    TOAD DANCED/SANG SONGS TO HIS SEEDS.
G.   TOAD ALSO READ POEMS AND PLAYED THE VIOLIN / READ POEMS AND THE GUITAR TO HIS SEEDS.

ACTIVITY 4: Write in your words the final message in the story.


What can we learn from this story? Think about the importance of FRIENDSHIP and PATIENCE.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


OPTIONAL ACTIVITY: Draw the part of the story you liked the most and include your drawing in your binder. Don’t forget to send your teacher a picture of it!



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Estimadas familias:

En el día de hoy trabajaremos los temas que venimos estudiando a través de un cuento llamado “The Garden”. La historia muestra la impaciencia de uno de los personajes a la hora de crear un jardín y cómo, finalmente, esa paciencia que debemos tener a la hora de realizar algo (en este caso, sembrar semillas) tiene su recompensa.

Como actividad inicial, los alumnos deberán responder una serie de preguntas antes de mirar la historia.

Luego, deberán contestar algunas preguntas sobre la historia propiamente dicha. Deberán prestar atención al tipo de pregunta que se realiza (si se responde con sí o con no, o si es una pregunta que requiere contestar con información).

En la actividad número 3, deberán elegir la opción correcta de acuerdo al contenido de la historia.

Por último, deberán contar cuál les parece que es el mensaje de la historia: ¿qué podemos aprender de este relato?

Como actividad opcional, podrán elegir aquella parte de la historia que les gustó más y dibujarla. Deberán incluir el dibujo en sus carpetas y podrán compartirlo a través de una foto con su respectiva maestra.

¡Esperamos que disfruten mucho estas actividades!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

That’s all for today!

See you in some minutes :)



Miss Mica and Miss Yani




No hay comentarios:

Publicar un comentario