martes, 2 de junio de 2020

ACTIVITY N° 29: SCIENCE - MOBILE PHONES

HELLO KIDS!
HOW ARE YOU TODAY? WE HOPE YOU'RE GREAT!😊

BEFORE WE START TODAY'S LESSON, HERE'S OUR PRESENTATION FROM YESTERDAY'S CLASS:

https://docs.google.com/presentation/d/1Z5E1n4gneSBo0B67xdr5u0S9xhH4Ok_C6QNwWKvIPo4/edit?usp=sharing

LET'S WRITE DOWN THE DATE
TODAY IS TUESDAY, JUNE 2ND
IT IS SUNNY
WE ARE IN AUTUMN


SCIENCE                                                                                                                         

TODAY WE ARE GOING TO TALK ABOUT MOBILE PHONES


THESE ARE SOME NEW WORDS YOU WILL NEED TO BE FAMILIAR WITH FOR TODAY'S LESSON:


HEXAGON: A FIGURE WHICH HAS SIX SIDES 

ANTENNA
CELL PHONE TOWER
NOW WATCH THIS VIDEO TO LEARN HOW MOBILE PHONES WORK:


WITH THE INFORMATION FROM THE VIDEO, COMPLETE THE FOLLOWING  SENTENCES USING THE WORDS FROM THE BOX


CELL (x2)HEXAGONSSEPARATE
FREQUENCIESRADIOWAVESSIGNAL

1) CELL PHONES USE __________________ TO SEND AND RECEIVE MESSAGES.

2) CITIES ARE DIVIDED INTO SMALL CELLS  THAT ARE SHAPED LIKE _______________.

3) IF YOU ARE MOVING, YOUR CELL PHONE _______________ IS TRANSFERRED FROM _______________  TO _______________ , WHICH PREVENTS YOU FROM LOSING THE CALL.

4) THE SIGNALS DON'T INTERFERE WITH EACH OTHER BECAUSE EACH PHONE CALL USES SLIGHTLY DIFFERENT _______________. THIS IS HOW OUR CALLS ARE KEPT _______________ .

LET'S OPEN OUR SCIENCE BOOKS AT PAGES 62 AND 63. LOOK AT THIS VOCABULARY BEFORE READING:


RADIO WALKIE TALKIE



NETWORK 


NOW READ PAGES 62 AND 63 


AFTER READING, PUT THESE SENTENCES IN THE CORRECT ORDER:
  • THE DIGITAL INFORMATION IS TRANSMITTED THROUGH A RADIO NETWORK TO THE OTHER PHONE.
  • THE PHONE CONVERTS THE DIGITAL SIGNAL INTO SOUND.
  • THE PHONE CONVERTS SOUND INTO A DIGITAL SIGNAL.
OPTIONAL ACTIVITY                                                                                                       

SEND A CODED MESSAGE TO A FRIEND!
DO THIS BY USING THE MORSE CODE ON PAGE 64 OF YOUR SCIENCE BOOK




YOU CAN DO THIS ACTIVITY IN ONE OF TWO WAYS:

ONE WAY
  1. WRITE A MESSAGE THAT IS TWO TO FIVE WORDS LONG USING MORSE CODE.
  2. RECORD A VIDEO USING A FLASHLIGHT TO TRANSMIT YOUR CODED MESSAGE.
  3. SEND IT TO ONE FRIEND AND ASK HIM/HER WHAT THE MESSAGE IS.
  4. WAIT FOR YOUR FRIEND'S ANSWER AND CHECK IF IT'S RIGHT!
  5. SEND YOUR VIDEO AND YOUR FRIEND'S ANSWER TO YOUR TEACHER.

ANOTHER WAY:
  1. WRITE A MESSAGE THAT IS TWO TO FIVE WORDS LONG USING MORSE CODE.
  2. SEND IT TO ONE FRIEND AND ASK HIM/HER WHAT THE MESSAGE IS.
  3. WAIT FOR YOUR FRIEND'S ANSWER AND CHECK IF IT'S RIGHT!
  4. SEND A PICTURE OF THE PAPER WHERE YOU WROTE YOUR MESSAGE IN MORSE CODE AND YOUR FRIEND'S ANSWER TO YOUR TEACHER.
HERE'S OUR MESSAGE TO YOU:
....   ._   ..._   .    
._    
_ _.   _ _ _   _ _ _   _..    
_..  ._   _._ _ 

WE WROTE ONE WORD IN EACH LINE. IF YOU CAN READ THE MESSAGE WRITE IT IN A COMMENT BELOW!😁
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Traducción al español de las actividades:

En nuestra clase de ciencias de hoy, vamos a hablar sobre el funcionamiento de los teléfonos celulares. Para esto, les compartimos vocabulario específico del tema y un video que explica el proceso que permite que podamos comunicarnos por este medio. Luego de ver el video, les proponemos una actividad para que completen cuatro oraciones con las palabras que se encuentran en la cajita. Para realizar esta actividad pueden volver a ver el video las veces que consideren necesarias, ya que allí se encuentra la información requerida.
Seguidamente les pedimos que lean las páginas 62 y 63 del libro de Ciencias (Exploring Science), donde encontrarán más información sobre el funcionamiento de los teléfonos celulares. Después de leer dichas páginas podrán poner en orden las tres oraciones que escribimos bajo la foto de las páginas del libro, según el orden en que ocurre cada una de ellas en el proceso de una comunicación telefónica.
Por último, les proponemos una actividad opcional, en la que los chicos pueden enviar un mensaje a un/a compañero/a usando el código Morse que podrán encontrar en la página 64 del libro de Ciencias. Les propusimos dos formas de realizar esta actividad: una es utilizando una linterna y la otra es enviándole una foto del mensaje escrito en código Morse (con puntos y guiones). El/La compañero/a que reciba el mensaje debe descifrarlo y enviar la respuesta. En ambos casos, si deciden realizar esta actividad, les pedimos que envíen el video o la foto del mensaje escrito en código a su respectiva docente, junto con la respuesta recibida.

Verán que como ejemplo les dejamos un mensaje nosotras, escribiendo una palabra por renglón para que sea más sencillo de descifrar. Si lo desean, pueden dejar la respuesta en un comentario bajo la entrada de blog.

THAT'S ALL FOR TODAY!
SEE YOU IN SOME MINUTES 😊

MISS YANI AND MISS MICA



1 comentario:

  1. Hola Mica me gusto mucho la actividad.Saludos, Besos y Gracias.

    ResponderEliminar