lunes, 29 de junio de 2020

ACTIVITY N° 39: COMPARATIVE SENTENCES WITH LONG ADJECTIVES

Hello kids! 
How are you today? We hope you are fantastic!
Let’s write down the date:
Today is Monday, June 29th
It is sunny
We are in winter


COMPARATIVE SENTENCES WITH LONG ADJECTIVES



Look at these pictures and the words they represent:



OLD - FASHIONED
MODERN
DIFFICULT
EXPENSIVE
IMPORTANT
EXCITING

ACTIVITY 1


Look at the picture and listen to the audio track. Number the words (1-5) in the order you hear them.






ACTIVITY 2


Listen again and answer the questions.

a. Is Penelope's dress from an expensive shop?

b. What kind of clothes did Alfie's grandfather wear?

c. Why did Robbie practise walking on his hands?

d. Did Howard want to wear something old-fashioned?

e. Is Anna dressed as an important person?


LET’S MAKE COMPARISONS! 


Remember how we compare two people or things using short adjectives like big or
tall ?


As we can see in the examples above, we can form comparative sentences using short adjectives in the following ways:

⚠️⚠️ REMEMBER THE IRREGULAR ADJECTIVES ⚠️⚠️


GOOD➡️ BETTER

BAD ➡️ WORSE

FAR ➡️ FARTHER/ FURTHER


Now let's see what happens when we compare two people or things using long adjectives:


ACTIVITY 3

Look at the pens. Complete the sentences with the comparative forms of the adjectives in brackets.



PENS FOR CHILDREN 
PENS FOR ADULTS

DOLL PENS
FUNNY PENS
$5.50


$3.50

BALLPOINT PENS
FOUNTAIN PENS
$10.00


$15.99


a. A doll pen is     more   interesting    than   a fountain pen. (interesting)

b. The doll pens ___________ ____________ ____________ ____________ the funny pens. (expensive)

c. The pens for children ____________ ____________ ____________ ____________ the pens for adults. (exciting)

d. A fountain pen ____________ ____________ ____________ ____________ a ballpoint pen. (old-fashioned)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades:
¡Buenas tardes! Esperamos que estén muy bien.
En el día de hoy comenzamos por presentarles vocabulario que usaremos en las actividades planteadas:

OLD - FASHIONED: anticuado
MODERN: moderno
DIFFICULT: difícil
EXPENSIVE: caro
IMPORTANT: importante
EXCITING: emocionante

En la actividad 1 los chicos y chicas deberán escuchar el audio y enumerar las palabras en el orden en el que las escuchan.

En la actividad 2 deben volver a escuchar el audio y contestar las preguntas.

Seguidamente repasamos el tema comparatives with short adjectives (pueden ingresar a la entrada de blog correspondiente a este tema haciendo click en el enlace) con ejemplos y un cuadro explicativo, para luego presentar una explicación de comparatives with long andjectives. Vemos que si bien hay similitudes entre los dos tipos de estructuras comparativas (en ambos casos utilizamos la palabra than), difieren las formas de modificar los adjetivos. Cuando el adjetivo es corto o termina con -y hacemos modificaciones para agregarle la terminación -er. En cambio, cuando el adjetivo es largo, no lo modificamos, sino que utilizamos la palabra more por delante del mismo.

Para finalizar, en la actividad 3, les presentamos un cuadro con distintos tipos de lapiceras y sus precios para que los chicos puedan completar las oraciones comparativas que se encuentran debajo utilizando las formas comparativas de los adjetivos que pueden ver entre paréntesis.

Eso es todo por hoy, esperamos que disfruten de las actividades!
Cariños,

Miss Yani and Miss Mica. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario