Hello, kids!
We hope you are very well today! :)
Let’s write down the date:
Today is Tuesday, June 9th
It is cloudy and cold
We are in autumn
Before we start, find below the link to the presentation we worked on yesterday:
https://docs.google.com/presentation/d/1fT12uCXNlwR9JZ2FV97FYdGJtFG1PrsTZAYBieGbDuU/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1fT12uCXNlwR9JZ2FV97FYdGJtFG1PrsTZAYBieGbDuU/edit?usp=sharing
SCIENCE
Today we are going to discuss: THE STRUCTURES OF A PLANT
Let’s start by analysing some vocabulary:
Activity 1: AFTER YOU WATCH
Read the information below. Name the different parts of the plant:
A-This part holds the plant together and absorb water and minerals. ___________
B- This part brings water and food straight from the roots to the rest of the plant. ___________
C- These are green because of a pigment called chlorophyll. ___________
D- They are really colourful and also known as angiosperms. ___________
Activity 2:
C- These are green because of a pigment called chlorophyll. ___________
D- They are really colourful and also known as angiosperms. ___________
Activity 2:
Draw the different parts of a plant. Include your drawing in your ring binder, please!
Choose three different parts of a plant and write your own sentences using the following words:
YELLOW- AUTUMN- SOIL- LEAVES- ROOT- (TO) SEED - PLANTS
1. __________________________________________________
2. __________________________________________________
3. __________________________________________________
Optional activities:
1- RECORD YOURSELF ANSWERING THE FOLLOWING QUESTIONS:
1- RECORD YOURSELF ANSWERING THE FOLLOWING QUESTIONS:
- Are there any plants in your house?
- What is your favourite plant?
- Do you like watering the plants?
- Who waters the plants in your house?
2-SEND YOUR TEACHER A PICTURE OF A PLANT YOU HAVE IN YOUR HOUSE (SHOWING ITS DIFFERENT PARTS: LEAVES, STEM, FLOWERS, ETC).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades
Estimadas familias:
En el día de hoy trabajaremos con las diversas partes de la planta. Los alumnos aprenderán el vocabulario relacionado con este tema a partir de un cuadro.
Deberán ver el video, leer la información dada y mencionar la parte de la planta correspondiente. Las partes que se mencionan son las siguientes: ROOT (raíz), STEM (tallo), TRUNK (tronco), LEAVES (hojas) y FLOWER (flor).
Deberán ver el video, leer la información dada y mencionar la parte de la planta correspondiente. Las partes que se mencionan son las siguientes: ROOT (raíz), STEM (tallo), TRUNK (tronco), LEAVES (hojas) y FLOWER (flor).
Luego, deberán realizar el dibujo de las partes de una planta e incluirlo en su carpeta.
Por último, tendrán que escribir 3 oraciones sobre las partes de las plantas con las palabras proporcionadas.
Los alumnos también podrán elegir entre dos propuestas de actividades opcionales. En la primera, deberán grabarse respondiendo 4 preguntas sobre el tema; en la segunda, podrán enviarle a su maestra un foto en la que se aprecien las diferentes partes de las plantas estudiadas.
Por último, tendrán que escribir 3 oraciones sobre las partes de las plantas con las palabras proporcionadas.
Los alumnos también podrán elegir entre dos propuestas de actividades opcionales. En la primera, deberán grabarse respondiendo 4 preguntas sobre el tema; en la segunda, podrán enviarle a su maestra un foto en la que se aprecien las diferentes partes de las plantas estudiadas.
Esta tarde estaremos trabajando con las páginas 72 y 73 del libro Exploring Science.
Para finalizar, les recordamos que hemos incluido la presentación que utilizamos durante la clase de ayer al comienzo de esta entrada.
Saludos cordiales.
Para finalizar, les recordamos que hemos incluido la presentación que utilizamos durante la clase de ayer al comienzo de esta entrada.
Saludos cordiales.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
That’s all for today!
See you later :)
Miss Mica and Miss Yani
mica pusiste mayo y es junio
ResponderEliminar