martes, 9 de junio de 2020

ACTIVITY N° 32: EXTERNAL STRUCTURES OF A PLANT



Hello, kids!
We hope you are very well today! :)
Let’s write down the date:
Today is Tuesday, June 9th

It is cloudy and cold
We are in autumn
Before we start, find below the link to the presentation we worked on yesterday:

https://docs.google.com/presentation/d/1fT12uCXNlwR9JZ2FV97FYdGJtFG1PrsTZAYBieGbDuU/edit?usp=sharing

SCIENCE

Today we are going to discuss: THE STRUCTURES OF A PLANT



Let’s start by analysing some vocabulary:




Now, watch the following video about the different parts of the plants:







Activity 1: AFTER YOU WATCH

Read the information below. Name the different parts of the plant:


A-This part holds the plant together and absorb water and minerals.  ___________

B- This part brings water and food straight from the roots to the rest of the plant. ___________
C- These are green because of a pigment called chlorophyll. ___________
D- They are really colourful and also known as angiosperms. ___________


Activity 2:
Draw the different parts of a plant. Include your drawing in your ring binder, please!


Activity 3:
Choose three different parts of a plant and write your own sentences using the following words:


YELLOW- AUTUMN- SOIL- LEAVES- ROOT- (TO) SEED - PLANTS

1. __________________________________________________

2. __________________________________________________

3. __________________________________________________


Optional activities: 

1- RECORD YOURSELF ANSWERING THE FOLLOWING QUESTIONS:

  • Are there any plants in your house?
  • What is your favourite plant?
  • Do you like watering the plants?
  • Who waters the plants in your house?

2-SEND YOUR TEACHER A PICTURE OF A PLANT YOU HAVE IN YOUR HOUSE (SHOWING ITS DIFFERENT PARTS: LEAVES, STEM, FLOWERS, ETC).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Traducción de las actividades

Estimadas familias:

En el día de hoy trabajaremos con las diversas partes de la planta. Los alumnos aprenderán el vocabulario relacionado con este tema a partir de un cuadro.

Deberán ver el video, leer la información dada y mencionar la parte de la planta correspondiente. Las partes que se mencionan son las siguientes: ROOT (raíz), STEM (tallo), TRUNK (tronco), LEAVES (hojas) y FLOWER (flor). 

Luego, deberán realizar el dibujo de las partes de una planta e incluirlo en su carpeta.
Por último, tendrán que escribir 3 oraciones sobre las partes de las plantas con las palabras proporcionadas.

Los alumnos también podrán elegir entre dos propuestas de actividades opcionales. En la primera, deberán grabarse respondiendo 4 preguntas sobre el tema; en la segunda, podrán enviarle a su maestra un foto en la que se aprecien las diferentes partes de las plantas estudiadas.

Esta tarde estaremos trabajando con las páginas 72 y 73 del libro Exploring Science.

Para finalizar, les recordamos que hemos incluido la presentación que utilizamos durante la clase de ayer al comienzo de esta entrada.

Saludos cordiales.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
That’s all for today!

See you later :)

Miss Mica and Miss Yani










1 comentario: